Saturday, January 29, 2011

ကိေလသာ ခါထုတ္ဖို႔ ဓုတင္ေဆာင္ၾကစို႔...


26 Jan 11, 08:17

www.bbfse.org: အရွင္ဘုရားရဲ႕ပို႕စ္ေတြကိုလည္း ထပ္မံျဖန္႕ေ၀ ေပးေနပါတယ္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ေမးခ်င္ပါတယ္ဘုရား။ ဓူတင္၁၃မ်ိဳးကို အက်ယ္ေလး ပို႕စ္တခုအေနျဖင့္ ရွင္းျပေပးပါဘုရား။

ဆင္းရဲေနတာ ကိေလသာရွိလို႔…
ဒါေၾကာင့္ သူ႔ကို ခါထုတ္ရမယ္…

အမ်ားကေတာ့ ဓူတင္ဆိုရင္ သိေနၾကပါၿပီ…
ဓုတင္ဆိုတာ ဓုတဂၤဆိုတဲ့ ပါဠိက ဆင္းသက္လာတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဓုတင္…

ဓုတဂၤ= ဓုတင္= ကိေလသာကို ခါတြက္ျခင္းအေၾကာင္း…

ခါတြက္တယ္ဆိုတဲ့ ျမန္မာစကားရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ စင္ၾကယ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္း သေဘာမ်ဳိး… လက္မွာရွိေနေသာ အညစ္အေၾကးမ်ားကို ခါခ် ခါတြက္ ခါထုတ္သည့္အခါ အညစ္အေၾကးမ်ား စင္ၾကယ္သင့္သေလာက္ စင္ၾကယ္သြားပါတယ္… ဘုန္းၾကီးတို႔ငယ္ငယ္က မိဖမ်ားက ဆံုးမပါတယ္… ငါ့သား ထမင္းစားၿပီးရင္ လက္ကို မခါရဘူးေနာ္ ထမင္းေတြ ေဘးစင္ကုန္လိမ့္မယ္တဲ့… ဒါက ထမင္းစားခန္း ညစ္ပတ္သြားမွာစိုးလို႔ မခါရတာ… ခု မိမိတို႔မွာ ရွိေနေသာ ကိေလသာေတြကိုၾကေတာ့ ခဏခဏ ခါထုတ္ရမယ္… သမထနဲ႔ တည္ၿငိမ္ေအာင္လုပ္… ၀ိပႆနာနဲ႔ ကုန္ခမ္းေအာင္လုပ္… သူတို႔ကို အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစဖို႔ ကိေလသာကို ခါတြက္တတ္ေသာ ဓုတင္အက်င့္ျမတ္ကို ခ်စ္သားရဟန္းတို႔ စြမ္းႏိုင္သေလာက္က်င့္ၾက ဆိုၿပီး ျမတ္ဗုဒၶက ဓုတင္ ၁၃-မ်ဳိး ေဟာေျပာသင္ျပေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္… ဓုတင္ ၁၃-ပါးကို မိမိတို႔ စြမ္းႏိုင္သေလာက္ က်င့္ၾကမယ္ဆိုရင္ မိမိတို႔မွာ ရွိေနတဲ့ ကိေလသာေတြ ပါးသင့္သေလာက္ပါးၿပီး ဆင္းရဲဒုကၡ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသင့္သေလာက္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းႏိုင္ပါတယ္…

 ဓုတင္ ၁၃-ပါး ...

၁။ ပံသုကူ ဓုတင္= ပံသုကူ (ပံ့သကူ)သကၤန္းကို ဝတ္ရုံသံုးေဆာင္ေသာအက်င့္…
၂။ တိစီဝရိတ္ ဓုတင္= သကၤန္း သံုးထည္ကိုသာ ဝတ္ရုံသံုးေဆာင္ေသာအက်င့္…
၃။ ပိ႑ပါတ္ ဓုတင္= ဆြမ္းခံ၍ စားေသာအက်င့္…
၄။ သပဒါနစာရိက ဓုတင္= အိမ္စဥ္မေက်ာ္ပဲ ဆြမ္းခံေသာအက်င့္…
၅။ ဧကာသနိက္ ဓုတင္= တေနရာတည္း၌သာ ဣရိယာပုတ္ မေျပာင္းပဲ (တစ္ၾကိမ္တည္းသာ) စားေသာအက်င့္…
၆။ ပတၱပိုဏ္ ဓုတင္= စားခြက္တခုတည္း၌သာ စားဖြယ္အားလံုးထည့္၍ စားေသာအက်င့္…
၇။ ခလုပစၧာဘတ္ ဓုတင္= ေတာ္ျပီဟု တားျမစ္ျပီးေနာက္ စားေကာင္းေအာင္ ဝိနည္းကံ ျပဳထားေသာ စားဖြယ္ကိုပင္ မစားေတာ့ေသာအက်င့္…
၈။ အာရညကင္ ဓုတင္= ေတာရေက်ာင္း၌သာ ေနေသာအက်င့္…
၉။ ႐ုကၡမူ ဓုတင္= သစ္ပင္ေအာက္၌ ေနေသာအက်င့္…
၁ဝ။ အေဗၻာကာသိက ဓုတင္= အမိုးမရွိေသာ လဟာျပင္၌ ေနေသာအက်င့္…
၁၁။ သုသာန္ ဓုတင္= သုသာန္၌ ေနေသာအက်င့္…
၁၂။ ယထာသႏၲတိ ဓုတင္= မိမိအတြက္ ေပးထားေသာ ေက်ာင္းအိပ္ရာ ေနရာ၌သာ ေနေသာအက်င့္…
၁၃။ နိသဇၨိ ဓုတင္= မလဲေလ်ာင္းပဲ ရပ္ျခင္း ထိုင္ျခင္း ဣရိယာပုတ္ျဖင့္သာ ေနေသာအက်င့္ အားျဖင့္္ ၁၃-ပါး ျဖစ္ပါတယ္…

ရည္ရြယ္ခ်က္ ၅-မ်ဳိး

ဓုတင္ေဆာင္ ရဟန္းတို႔မွာ ရည္ရြယ္ခ်က္ ၅-မ်ဳိး ရွိတတ္ပါတယ္…
၁။ ဓုတင္အက်ဳိး အာနိသင္ကို မသိပဲ ေဆာက္တည္ျခင္း…
၂။ ပစၥည္းလာဘ္လာဘႏွင့္ ေက်ာ္ေစာမႈကို အလိုရွိ၍ ေဆာက္တည္ျခင္း…
၃။ ႐ူးသြပ္ေသာေၾကာင့္ ေဆာက္တည္ျခင္း…
၄။ ျမတ္ဗုဒၶႏွင့္ သာ၀ကတို႔ ခ်ီးမြမ္းေသာအက်င့္ျဖစ္၍ ေဆာက္တည္ျခင္း…
၅။ အလိုနည္းျခင္း ေရာင့္ရဲလိုျခင္းေၾကာင့္ ေဆာက္တည္ျခင္း…

ဓုတင္ေဆာက္တည္သူမ်ားဟာ ၁-၂-၃-ေၾကာင့္မဟုတ္ပဲ… ၄-၅-ေၾကာင့္သာ ေဆာက္တည္က်င့္သံုး သင့္ပါတယ္…

ဓုတင္အက်င့္ က်င့္ထိုက္တဲ့သူ ၁ဝ-ဦးရွိပါတယ္…

၁။ ယံုၾကည္မႈဟု ေခၚဆိုရေသာ သဒၶါတရားရွိသူ ျဖစ္ျခင္း…
၂။ မေကာင္းမႈ ျပဳရမွာ ရွက္တတ္သူ ျဖစ္ျခင္း…
၃။ တည္ၾကည္သူ ျဖစ္ျခင္း…
၄။ သမာဓိရွိသူ ျဖစ္ျခင္း…
၅။ အံ့ၾသဖြယ္ကို မျပဳတတ္သူ ျဖစ္ျခင္း…
၆။ အက်ဳိးကို ထံုေလ့ရွိသူ ျဖစ္ျခင္း…
၇။ မလွ်ပ္ေပၚ မေလာ္လည္သူ ျဖစ္ျခင္း…
၈။ ေကာင္းေသာ သိကၡာအက်င့္ကို လိုလားသူ ျဖစ္ျခင္း…
၉။ စြဲျမဲစြာ ေဆာက္တည္တတ္သူ ျဖစ္ျခင္း…
၁ဝ။ ကဲ့ရဲ႕ျခင္းသေဘာ မရွိသူ ျဖစ္ျခင္း…

ဓုတင္အက်ဳိး (၁၈-မ်ဳိး သို႔ ၂၈-မ်ဳိး) အက်ဳိးမ်ားစြာ ရွိသည့္အတြက္ သင့္သလို ေရတြက္ႏိုင္ပါတယ္…
ဒီမွာေတာ့ ၁၈-မ်ဳိးပဲ ထုတ္ျပပါမယ္…
၁။ ခ်မ္းသာက်ဳိး႐ွိသည္။
၂။ အက်င့္စင္ၾကယ္ျခင္း။
၃။ က်င့္ဝတ္ေကာင္းစြာ ျပည့္စံုျခင္း။
၄။ ကာယကံ ဝစီကံကို ေကာင္းစြာ ေစာင့္ေရွာက္အပ္ျခင္း။
၅။ ပီတိအေလ့အက်င့္ ေကာင္းစြာစင္ၾကယ္ျခင္း။
၆။ လံု႔လကိုေကာင္းစြာ ခ်ီးေျမႇာက္အပ္ျခင္း။
၇။ ေဘးဥပါဒ္ျငိမ္းျခင္း။
၈။ အတၱဟုစြဲယူမႈ ဒိ႒ိျငိမ္းျခင္း။
၉။ ရန္ျငိဳးထားမႈျငိမ္းျခင္း။
၁ဝ။ ေမတၱာတရား ေရွး႐ႈတတ္ျခင္း။
၁၁။ အာဟာရကို ပိုင္းျခားႏိုင္ျခင္း။
၁၂။ သတၱဝါအားလံုး အေလးျပဳျခင္း။
၁၃။ ေဘာဇဥ္၌ အတိုင္းအရွည္သိျခင္း။
၁၄။ ႏိုးၾကားမႈကို အားထုတ္ႏိုင္ျခင္း။
၁၅။ စြဲလမ္းဖြယ္ ေနရာမရွိ ခ်မ္းသာရာအရပ္၌ ေနႏိုင္ျခင္း။
၁၆။ မေကာင္းမႈကိုစက္ဆုပ္ျခင္း။
၁၇။ ဆိတ္ျငိမ္ရာ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္း။
၁၈။ အျမဲမျပတ္ မေမ့မေလ်ာ့ရွိျခင္း။

ဓုတင္ ၁၃-ပါး ေနထိုင္ပံု ေဆာက္တည္ပံု

၁… ပံသုကူ ဓုတင္…

ပါဠိလို= ဂဟပတိ စီဝရံ ပဋိကၡိပါမိ၊ ပံသုကူလိကဂႍ သမာဒိယာမိ။
ျမန္မာလို= လူတို႔ လွဴေသာသကၤန္း သံုးစြဲျခင္းကို ပယ္ပါ၏၊
ပိုင္ရွင္မဲ့ေသာ ပံသုကူသကၤန္း ၀တ္ရံုျခင္းကို ေဆာက္တည္ပါ၏။
ပါဠိလိုျဖစ္ေစ ျမန္မာလိုျဖစ္ေစ ေဆာက္တည္ႏိုင္ၾကပါတယ္…

ဒါယကာ ဒါယိကာမတို႔ လွဴဒါန္းေသာ သကၤန္းတို႔ကို မ၀တ္႐ံုေတာ့ပဲ… ပိုင္ရွင္မရွိေသာ အ၀တ္ပိတ္စ သကၤန္းစသည္တို႔ကို အမႈိက္ပံု လမ္းေဘး သခ်ႋဳင္းကုန္းစသည္ ေနရာစံုမွ ရရွိေသာ အ၀တ္သကၤန္းတို႔ကို ၀တ္႐ံုျခင္း ျဖစ္ပါတယ္… လူတို႔လွဴေသာ သကၤန္းကို သာယာေသာခဏ၌ပင္ ပံသုကူဓုတင္ ပ်က္ေလၿပီ… ဓုတင္ေဆာင္လိုက ျပန္လည္၍ ေဆာက္တည္ရေပမည္…

ပံသုကူဓုတင္ေဆာင္ ရဟန္း သံုးမ်ဳိးရွိေလသည္…

ပံသုကူဓုတင္ေဆာင္ ဥကၠဌ္ ပုဂၢိဳလ္… (ထူးျမတ္သည္)
လမ္းေဘး အမႈိက္ပံု သခ်ႋဳင္းကုန္းစသည္မွ ပိုင္ရွင္မရွိေသာ သကၤန္းကို ေကာက္ယူ၀တ္႐ံုေသာ ရဟန္းသည္ အျမတ္စား ပံသုကူ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

ပံသုကူဓုတင္ေဆာင္ မဇၥ်ဳံ ပုဂၢိဳလ္… (အလယ္-အလတ္)
ရဟန္းေကာက္ယူေစရန္ ခ်ထားေသာ သကၤန္းစသည္ကို ေကာက္ယူ၀တ္႐ံုေသာ ရဟန္းသည္ အလတ္စား ပံသုကူ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

ပံသုကူဓုတင္ေဆာင္ မုဒု ပုဂၢိဳလ္… (ႏူးညံ့-ေပ်ာ့ေျပာင္း)
ရဟန္း၏ေျခရင္း၌ ခ်ထားေသာ သကၤန္းစသည္ကို ေကာက္ယူ၀တ္႐ံုေသာ ရဟန္းသည္ မုဒု ပံသုကူ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

၂… တိစီဝရိတ္ ဓုတင္…

ပါဠိလို= စတုတၳကစီဝရံ ပဋိကၡိပါမိ၊ ေတစီဝရိကဂႍ သမာဒိယာမိ။
ျမန္မာလို= ေလးထည္ေျမာက္ သကၤန္း သံုးစြဲျခင္းကို ပယ္ပါ၏။
သကၤန္းသံုးထည္သာ ၀တ္ရံုျခင္းကို ေဆာက္တည္ပါ၏။
ပါဠိလိုျဖစ္ေစ ျမန္မာလိုျဖစ္ေစ ေဆာက္တည္ႏိုင္ၾကပါတယ္…

ေအာက္ပိုင္း၀တ္ေသာသကၤန္း (သင္းပိုင္) အထက္ပိုင္း၀တ္ေသာသကၤန္း (ဧကသီ) အေပၚမွ ခ်ဳံ႐ံုေသာႏွစ္ထပ္သကၤန္း (ဒုကုဋ္) စသည္ သံုးထည္ေသာ သကၤန္းကိုသာ ၀တ္႐ံုျခင္း ျဖစ္ပါတယ္… ေလးထည္ေျမာက္ျဖစ္ေသာ ေနာက္တစ္ထည္ကို မသံုးရေတာ့ပါ… ေလးထည္ေျမာက္ သကၤန္း သံုးသည့္အခ်ိန္ခဏမွာပင္ တိစီဝရိတ္ ဓုတင္ ပ်က္ေလၿပီ… ဓုတင္ေဆာင္လိုက ျပန္လည္၍ ေဆာက္တည္ရေပမည္…

တိစီဝရိတ္ ဓုတင္ေဆာင္ ရဟန္း သံုးမ်ဳိးရွိေလသည္…

တိစီဝရိတ္ ဓုတင္ေဆာင္ ဥကၠဌ္ ပုဂၢိဳလ္… (ထူးျမတ္သည္)

ေအာက္ပိုင္းသကၤန္း ခ်ဳပ္ဆိုး ဖြတ္ေလ်ာ္လွ်င္ အေပၚပိုင္းသကၤန္းကို ေအာက္ပိုင္းတြင္ ၀တ္ထားရမည္… အေပၚပိုင္းသကၤန္း ခ်ဳပ္ဆိုး ဖြတ္ေလ်ာ္လွ်င္ ေအာက္ပိုင္းသကၤန္းကို ေအာက္ပိုင္းတြင္ ၀တ္ထားရမည္… ႏွစ္ထပ္သကၤန္းၾကီးကို အေပၚပိုင္းတြင္သာ အသံုးျပဳရမည္ ေအာက္ပိုင္း မ၀တ္ရပါ… လူသူကင္းရွင္းရာ ေတာတြင္းမွာျဖစ္ပါက ႏွစ္ထည္လံုး ဖြတ္ေလ်ာ္ႏိုင္ပါတယ္… လူလာလွ်င္ေတာ့ ေအာက္ပိုင္းျခံဳႏိုင္ရန္ အရွက္ကာကြယ္ရန္ သကၤန္းႏွင့္ နီးရာတြင္ေနရမွာ ျဖစ္ပါတယ္… ထိုရဟန္းသည္ အျမတ္စား တိစီဝရိတ္ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

တိစီဝရိတ္ ဓုတင္ေဆာင္ မဇၥ်ဳံ ပုဂၢိဳလ္… (အလယ္-အလတ္)
ေအာက္ပိုင္းႏွင့္ အေပၚပိုင္းသကၤန္း ဖြတ္ေလ်ာ္ေနစဥ္ ေလးထည္ေျမာက္ သကၤန္းကို ေခတၱခဏ၀တ္႐ံုေသာ ရဟန္းမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္… ထိုရဟန္းသည္ အလတ္စား တိစီဝရိတ္ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

တိစီဝရိတ္ ဓုတင္ေဆာင္ မုဒု ပုဂၢိဳလ္… (ႏူးညံ့-ေပ်ာ့ေျပာင္း)
ေလးထည္ေျမာက္ သကၤန္းအျဖစ္ အိပ္ယာခင္းေသာ္ လည္းေကာင္း အံသကိုဋ္ေသာ္ လည္းေကာင္း သံုးေသာ ရဟန္းမ်ဳိးသည္ မုဒု တိစီဝရိတ္ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္… (အံသကိုဋ္ဟူသည္ ယခုေခတ္သံုးေနေသာ အတြင္းခံ အက်ႌမ်ဳိး မဟုတ္ပါ... အနံတထြာ အလ်ားသံုးေတာင္ရွိ ပိတ္စေလးသာ ျဖစ္ပါတယ္ ထည့္ရန္အိပ္ကပ္ မပါရွိရပါ)

၃… ပိ႑ပါတ္ ဓုတင္…

ပါဠိလို= အတိေရကလာဘံ ပဋိကၡိပါမိ၊ ပိ႑ပါတိကဂႍ သမာဒိယာမိ။
ျမန္မာလို= လာဘ္ပို လာဘ္လွ်ံကို ပယ္ပါ၏။
လွည့္လည္ ဆြမ္းခံ၍ရေသာ ဆြမ္းကိုသာ စားေသာက္ပါ၏။
ပါဠိလိုျဖစ္ေစ ျမန္မာလိုျဖစ္ေစ ေဆာက္တည္ႏိုင္ၾကပါတယ္…

သံဃာကိုလွဴေသာဆြမ္း (သံဃဘတ္) ေက်ာင္းကိုရည္ရြယ္၍ လွဴေသာဆြမ္း (၀ိဟာရဘတ္) အစရွိသည္ ဘတ္ ၁၄-မ်ဳိးကိုပယ္၍ အိမ္စဥ္လွည့္လည္ ဆြမ္းခံစားေသာအက်င့္ ျဖစ္ပါတယ္… ခံဆြမ္းမွအပ အပိုဆြမ္းမ်ားကို သာယာေသာခဏ၌ပင္ ပိ႑ပါတ္ဓုတင္ ပ်က္ေလၿပီ… ဓုတင္ေဆာင္လိုက ျပန္လည္၍ ေဆာက္တည္ရေပမည္…

ပိ႑ပါတ္ဓုတင္ေဆာင္ ဥကၠဌ္ ပုဂၢိဳလ္… (ထူးျမတ္သည္)
ဆြမ္းခံလွည့္လည္၍ ရရွိေသာဆြမ္းကိုသာ လက္ခံသာယာေသာရဟန္းသည္ အျမတ္စား ပိ႑ပါတ္ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

ပိ႑ပါတ္ဓုတင္ေဆာင္ မဇၥ်ဳံ ပုဂၢိဳလ္… (အလယ္-အလတ္)
ဖိတ္ၾကားထားေသာဆြမ္းကို ယေန႔အတြက္ ေစာင့္ၿပီး ခံယူသည္ မနက္ျဖန္အတြက္ ဖိတ္ၾကားျခင္းကိုကား လက္မခံသည့္ ရဟန္းသည္ အလတ္စား ပိ႑ပါတ္ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

ပိ႑ပါတ္ဓုတင္ေဆာင္ မုဒု ပုဂၢိဳလ္… (ႏူးညံ့-ေပ်ာ့ေျပာင္း)
မနက္ျဖန္ သဘက္အတြက္ ဖိတ္ၾကားထားေသာဆြမ္းကို လက္ခံ သာယာေသာ ရဟန္းသည္ မုဒု ပိ႑ပါတ္ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

၄… သပဒါနစာရိက ဓုတင္…

ပါဠိလို= ေလာလုပၸစာရံ ပဋိကၡိပါမိ၊ သပဒါန စာရိကဂႍ သမာဒိယာမိ။
ျမန္မာလို= အိမ္စဥ္ေက်ာ္၍ ခံယူျခင္းကိုပယ္ပါ၏၊
အိမ္စဥ္မေက်ာ္ အစဥ္အတိုင္း ရပ္၍ရေသာဆြမ္းကို ေဆာက္တည္ပါ၏။
ပါဠိလိုျဖစ္ေစ ျမန္မာလိုျဖစ္ေစ ေဆာက္တည္ႏိုင္ၾကပါတယ္…

ဆြမ္းခံထြက္သည့္အခါ ရည္မွန္းထားေသာ အိမ္စဥ္အတိုင္း အိမ္စဥ္မေက်ာ္ပဲ အစဥ္အတိုင္း ဆြမ္းခံစားေသာအက်င့္ ျဖစ္ပါတယ္… ဆြမ္းေကာင္း ဟင္းေကာင္းမက္၍ အိမ္စဥ္ေက်ာ္ေသာခဏ၌ပင္ သပဒါနာစာရိက ဓုတင္ ပ်က္ေလၿပီ… ဓုတင္ေဆာင္လိုက ျပန္လည္၍ ေဆာက္တည္ရေပမည္…

သပဒါနစာရိက ဓုတင္ေဆာင္ ဥကၠဌ္ ပုဂၢိဳလ္… (ထူးျမတ္သည္)
မိမိေရာက္ဆဲ ေနရာအိမ္မွ ေလာင္းလွဴေသာဆြမ္းကိုသာ လက္ခံသာယာေသာ ရဟန္းသည္ အျမတ္စား သပဒါနစာရိက ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

သပဒါနစာရိက ဓုတင္ေဆာင္ မဇၥ်ဳံ ပုဂၢိဳလ္… (အလယ္-အလတ္)
မိမိေရာက္ဆဲ ေနရာအိမ္မွလည္းေကာင္း၊ ေရွ့အိမ္ ေနာက္အိမ္မွလည္းေကာင္း၊ ဆြမ္းစားဇရပ္သို႔ ယူလာေသာဆြမ္းကိုလည္းေကာင္း လက္ခံသာယာေသာ ရဟန္းသည္ အလတ္စား သပဒါနစာရိက ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

သပဒါနစာရိက ဓုတင္ေဆာင္ မုဒု ပုဂၢိဳလ္… (ႏူးညံ့-ေပ်ာ့ေျပာင္း)
မိမိေရာက္ဆဲ ေနရာအိမ္မွလည္းေကာင္း၊ ေရွ့အိမ္ ေနာက္အိမ္မွလည္းေကာင္း၊ ဆြမ္းစားဇရပ္သို႔ ယူလာေသာဆြမ္းကိုလည္းေကာင္း၊ ဘိတ္မံထားေသာဆြမ္းကို ေစာင့္၍လည္းေကာင္း လက္ခံသာယာေသာ ရဟန္းသည္ မုဒု သပဒါနစာရိက ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

၅… ဧကာသနိက္ ဓုတင္…

ပါဠိလို= နာနာသန ေဘာဇနံ ပဋိကၡိပါမိ၊ ဧကာသနိကဂႍ သမာဒိယာမိ။
ျမန္မာလို= ေနရာအထူးထူး၌ စားျခင္းကို ပယ္ပါ၏။
တထိုင္ တေနရာတည္း၌ စားျခင္းကို ေဆာက္တည္ပါ၏။
ပါဠိလိုျဖစ္ေစ ျမန္မာလိုျဖစ္ေစ ေဆာက္တည္ႏိုင္ၾကပါတယ္…

တစ္ရက္အတြင္းမွာ တစ္ၾကိမ္တည္းသေဘာ… ထိုင္ေနေသာ တစ္ေနရာတည္းမွ မထပဲ တစ္ၾကိမ္သာ ဘုဥ္းေပးသံုးေဆာင္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္… တစ္ရက္တည္း အတြင္းမွာ တစ္ၾကိမ္ဘုဥ္းေပးၿပီး ေနာက္တစ္ေနရာမွာ ထပ္စားသည့္ခဏ၌ပင္ ဧကာသနိက္ ဓုတင္ ပ်က္ေလၿပီ… ဓုတင္ေဆာင္လိုက ျပန္လည္၍ ေဆာက္တည္ရေပမည္…

ဧကာသနိက္ ဓုတင္ေဆာင္ ဥကၠဌ္ ပုဂၢိဳလ္… (ထူးျမတ္သည္)
သပိတ္အတြင္း လက္ႏႈိက္သည့္အခါ လက္က်ရာ အစာကိုသာ ကိုင္ယူ၍ ဘုဥ္းေပးေသာပုဂၢိဳလ္သည္ အျမတ္စား ဧကာသနိက္ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

ဧကာသနိက္ ဓုတင္ေဆာင္ မဇၥ်ဳံ ပုဂၢိဳလ္… (အလယ္-အလတ္)
သပိတ္အတြင္း ဆြမ္းမကုန္ေသးမွ် သပိတ္တြင္းရွိရာ ေဘာဇဥ္ကို ႏွစ္သက္ အဆင္ေျပသလို ဘုဥ္းေပးေသာပုဂၢိဳလ္သည္ အလတ္စား ဧကာသနိက္ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

ဧကာသနိက္ ဓုတင္ေဆာင္ မုဒု ပုဂၢိဳလ္… (ႏူးညံ့-ေပ်ာ့ေျပာင္း)
ထိုင္ရာမွ မထေသးသမွ်… သပိတ္ေဆးေရ မယူေသးမျခင္း ဘုဥ္းေပးေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ မုဒု ဧကာသနိက္ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

၆… ပတၱပိုဏ္ ဓုတင္…

ပါဠိလို= ဒုတိယဘာဇနံ ပဋိကၡိပါမိ၊ ပတၱပိ႑ိကဂႍ သမာဒိယာမိ။
ျမန္မာလို= ႏွစ္ခြက္ေျမာက္ေသာဆြမ္း, ဟင္း, ကိုပယ္ပါ၏။
သပိတ္တခြက္တည္းႏွင့္သာ ဘုဥ္းေပးသုံးေဆာင္ပါမည္ဟု ေဆာက္တည္ပါ၏။
ပါဠိလိုျဖစ္ေစ ျမန္မာလိုျဖစ္ေစ ေဆာက္တည္ႏိုင္ၾကပါတယ္…

သပိတ္တစ္လံုးထဲမွာသာ စားစရာအားလံုး ထည့္၍စားျခင္း… စားပြဲေပၚမွာ ဟင္းခြက္အပို ေဆာင္၍ မစားေသာအက်င့္ ျဖစ္ပါတယ္… ႏွစ္ခုေျမာက္ခြက္ထဲ ထည့္စားသည့္ခဏ၌ပင္ ပတၱပိုဏ္ ဓုတင္ ပ်က္ေလၿပီ… ဓုတင္ေဆာင္လိုက ျပန္လည္၍ ေဆာက္တည္ရေပမည္…

ပတၱပိုဏ္ ဓုတင္ေဆာင္ ဥကၠဌ္ ပုဂၢိဳလ္… (ထူးျမတ္သည္)
ဆြမ္းဘုဥ္းေနစဥ္ စားၾကြင္း အ႐ိုး အမႈိက္မ်ား ထည့္တာကအစ ႏွစ္ခုေျမာက္ခြက္ကို မသံုးေတာ့ေသာပုဂၢိဳလ္… ၾကံစုတ္သည္မွလြဲ၍ စားစရာမ်ားကို လက္ျဖင့္ဖဲ့၍ မစားေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ အျမတ္စား ပတၱပိုဏ္ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

ပတၱပိုဏ္ ဓုတင္ေဆာင္ မဇၥ်ဳံ ပုဂၢိဳလ္… (အလယ္-အလတ္)
လိုအပ္လွ်င္ ဆြမ္းခဲဖြယ္ ေဘာဇဥ္ စားစရာမ်ားကို လက္ျဖင့္ကိုင္ဖဲ့၍ စားေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ အလတ္စား ပတၱပိုဏ္ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

ပတၱပိုဏ္ ဓုတင္ေဆာင္ မုဒု ပုဂၢိဳလ္… (ႏူးညံ့-ေပ်ာ့ေျပာင္း)
ဆြမ္းခဲဖြယ္ ေဘာဇဥ္ စားစရာမ်ားကို လက္ျဖင့္ဖဲ့၍လည္းေကာင္း… လက္ျဖင့္ဆြဲကိုင္ သြားျဖင့္ ကိုက္ဖဲ့၍ လည္းေကာင္း စားေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ မုဒု ပတၱပိုဏ္ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

၇… ခလုပစၧာဘတ္ ဓုတင္…

ပါဠိလို= အတိရိတၱ ေဘာဇနံ ပဋိကၡိပါမိ၊ ခလုပစၧာဘတၱိကဂႍ သမာဒိယာမိ။
ျမန္မာလို= အတိရိက္ ဝိနည္းကံဆြမ္းကို ပယ္ပါ၏။
ေတာ္ၿပီဟုတားျမစ္ၿပီးေနာက္ ရေသာဆြမ္းကို မစားေသာ ဓုတင္ကို ေဆာက္တည္ပါ၏။
ပါဠိလိုျဖစ္ေစ ျမန္မာလိုျဖစ္ေစ ေဆာက္တည္ႏိုင္ၾကပါတယ္…

ဆြမ္းဘုဥ္းေနစဥ္ ေတာ္ပါၿပီဟု ေျပာၿပီးေနာက္ ၀ိနည္းအရ အပ္စပ္ေအာင္ျပဳၿပီး စားေသာအက်င့္ကိုပယ္၍ တားျမစ္ၿပီးေနာက္ ထပ္မစားေသာ အက်င့္ကို ေဆာက္တည္ေသာအက်င့္ ျဖစ္ပါတယ္… တားျမစ္ၿပီးေနာက္ အပ္စပ္ေအာင္ျပဳ၍ စားသည့္ခဏ၌ပင္ ခလုပစၧာဘတ္ ဓုတင္ ပ်က္ေလၿပီ… ဓုတင္ေဆာင္လိုက ျပန္လည္၍ ေဆာက္တည္ရေပမည္…

ခလုပစၧာဘတ္ ဓုတင္ေဆာင္ ဥကၠဌ္ ပုဂၢိဳလ္… (ထူးျမတ္သည္)
ဆြမ္းစားေနစဥ္ ယူပါဦးဘုရားဟု ဒကာကေျပာသည့္အခါ ေတာ္ပါၿပီဟု တားျမစ္မိတာနဲ႔ ထပ္မစား မဘုဥ္းေပးေတာ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ အျမတ္စား ခလုပစၧာဘတ္ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

ခလုပစၧာဘတ္ ဓုတင္ေဆာင္ မဇၥ်ဳံ ပုဂၢိဳလ္… (အလယ္-အလတ္)
ဆြမ္းစားေနစဥ္ ေတာ္ပါၿပီဟု တားျမစ္မိၿပီးေနာက္ က်န္ရွိေနေသးေသာအစာကို ဘုဥ္းေပးေသာပုဂၢိဳလ္သည္ အလတ္စား ခလုပစၧာဘတ္ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

ခလုပစၧာဘတ္ ဓုတင္ေဆာင္ မုဒု ပုဂၢိဳလ္… (ႏူးညံ့-ေပ်ာ့ေျပာင္း)
ဆြမ္းစားေနစဥ္ ေတာ္ပါၿပီဟု တားျမစ္မိၿပီးေနာက္ ထိုင္ေနရာမွ မထေသးသ၍ ဘုဥ္းေပးေသာပုဂၢိဳလ္သည္ မုဒု ခလုပစၧာဘတ္ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

၈… အရညကင္ ဓုတင္…

ပါဠိလို= ဂါမႏၲ ေသနာသနံ ပဋိကၡိပါမိ၊ အရညိကဂႍ သမာဒိယာမိ။
ျမန္မာလို= ရြာနီး(ျမိဳ႔တြင္း)ေက်ာင္းတြင္ ေနျခင္းကို ပယ္ပါ၏။
ေတာရေက်ာင္း၌ ေနျခင္းကို ေဆာက္တည္ပါ၏။
ပါဠိလိုျဖစ္ေစ ျမန္မာလိုျဖစ္ေစ ေဆာက္တည္ႏိုင္ၾကပါတယ္…

ျမိဳ႔ေက်ာင္း ရြာေက်ာင္းမွာ အ႐ုဏ္တက္ထိေနျခင္းကိုပယ္၍… ေတာေက်ာင္း (ျမိဳ႔ရြာအစြန္မွ အလံငါးရာအကြာ - ခန္႔မွန္း) မွာ ေနထိုင္ေသာအက်င့္ အ႐ုဏ္တက္ထိေနေသာအက်င့္ ျဖစ္ပါတယ္… ရြာေက်ာင္းမွာ အ႐ုဏ္တက္သည္ထိ ေနထိုင္လွ်င္ အရညကင္ ဓုတင္ ပ်က္ေလၿပီ… ဓုတင္ေဆာင္လိုက ျပန္လည္၍ ေဆာက္တည္ရေပမည္… တရားနာရင္း ရြာတြင္းမွာ အ႐ုဏ္တက္ခဲ့ေသာ္လည္း ဓုတင္မပ်က္ပါ…

အရညကင္ ဓုတင္ေဆာင္ ဥကၠဌ္ ပုဂၢိဳလ္… (ထူးျမတ္သည္)
ေႏြ မိုး ေဆာင္း ဥတုသံုးပါးလံုး ေတာ၌သာ အ႐ုဏ္တက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ အျမတ္စား အရညကင္ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

အရညကင္ ဓုတင္ေဆာင္ မဇၥ်ဳံ ပုဂၢိဳလ္… (အလယ္-အလတ္)
မိုးေလးလ ရြာေက်ာင္းမွာေန၍ က်န္ရွစ္လ ေတာေက်ာင္းမွာေနေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ အလတ္စား အရညကင္ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

အရညကင္ ဓုတင္ေဆာင္ မုဒု ပုဂၢိဳလ္… (ႏူးညံ့-ေပ်ာ့ေျပာင္း)
မိုးေလးလ ေဆာင္းေလးလ ရြာေက်ာင္းမွာေန၍ က်န္ေလးလသာ ေတာေက်ာင္းမွာေနေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ မုဒု အရညကင္ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

၉… ႐ုကၡမူ ဓုတင္…

ပါဠိလို= ဆႏၷံပဋိကၡိပါမိ၊ ႐ုကၡမူလိကဂႍ သမာဒိယာမိ။
ျမန္မာလို= အမိုးအကာရွိေသာေက်ာင္းတြင္ ေနျခင္းကို ပယ္ပါ၏။
သစ္ပင္ရင္း၌သာ ေနမည္ဟု ေဆာက္တည္ပါ၏။
ပါဠိလိုျဖစ္ေစ ျမန္မာလိုျဖစ္ေစ ေဆာက္တည္ႏိုင္ၾကပါတယ္…

အမိုးအကာရွိေသာ ေက်ာင္းေနရာကို ပယ္၍ သစ္ပင္ေအာက္၌သာ ေနေသာအက်င့္ ျဖစ္ပါတယ္… အမိုးေအာက္ ေနလိုေသာစိတ္ျဖင့္ ၀င္ေရာက္ပါက ဓုတင္ ပ်က္ေလၿပီ… ဓုတင္ေဆာင္လိုက ျပန္လည္၍ ေဆာက္တည္ရေပမည္…

႐ုကၡမူ ဓုတင္ေဆာင္ ဥကၠဌ္ ပုဂၢိဳလ္… (ထူးျမတ္သည္)
မိမိေနလိုေသာ သစ္ပင္ေအာက္၀င္၍ ေျချဖင့္သာ ေနရာထိုင္ခင္းကို ရွင္းလင္းေနထိုင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ အျမတ္စား ႐ုကၡမူ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

႐ုကၡမူ ဓုတင္ေဆာင္ မဇၥ်ဳံ ပုဂၢိဳလ္… (အလယ္-အလတ္)
မိမိေနလိုေသာ သစ္ပင္ေအာက္သို႔ ေရာက္လာသူလူမ်ားကို ရွင္းလင္းခိုင္း၍ ေနထိုင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ အလတ္စား ႐ုကၡမူ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

႐ုကၡမူ ဓုတင္ေဆာင္ မုဒု ပုဂၢိဳလ္… (ႏူးညံ့-ေပ်ာ့ေျပာင္း)
ဒကာ ဒကာမ သာမေဏတို႔အား ေခၚ၍ မိမိေနလိုေသာ သစ္ပင္ေအာက္ ရွင္းလင္းခိုင္းၿပီး ေနထိုင္ေသာပုဂၢိဳလ္သည္ မုဒု ႐ုကၡမူ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

၁၀… အေဗၻာကာသိက ဓုတင္…

ပါဠိလို= ဆႏၷဥၥ ႐ုကၡမူလဥၥ ပဋိကၡိပါမိ၊ အေဗၻာကာသိကဂႍ သမာဒိယာမိ။
ျမန္မာလို= အမိုး အကာရွိေသာေက်ာင္းႏွင့္ သစ္ပင္တို႔ကိုပယ္ပါ၏။
လြင္တီးေခါင္၌ ေနထိုင္ျခင္းကို ေဆာက္တည္ပါ၏။
ပါဠိလိုျဖစ္ေစ ျမန္မာလိုျဖစ္ေစ ေဆာက္တည္ႏိုင္ၾကပါတယ္…

အမိုးအကာရွိေသာ အေဆာက္အဦ ဂူေက်ာင္းစသည္ကိုပယ္၍… သစ္ပင္ေအာက္ ေနထိုင္ျခင္းကိုလည္းပယ္ၿပီး အမိုးအကာမရွိ လြင္တီးေခါင္မွာေနေသာ အက်င့္ျဖစ္ပါတယ္… အမိုးေအာက္ သစ္ပင္ေအာက္ ၀င္ေသာခဏ၌ပင္ အေဗၻာကာသိက ဓုတင္ ပ်က္ေလၿပီ… ဓုတင္ေဆာင္လိုက ျပန္လည္၍ ေဆာက္တည္ရေပမည္…

အေဗၻာကာသိက ဓုတင္ေဆာင္ ဥကၠဌ္ ပုဂၢိဳလ္… (ထူးျမတ္သည္)
အမိုးအကာေအာက္ မေနထိုင္ပဲ လိုအပ္ပါက သကၤန္းကိုသာ (ကုဋီ=အေဆာက္အဦ) မိုး၍ ျခံဳ၍ ေနထိုင္ေသာပုဂၢိဳလ္သည္ အျမတ္စား အေဗၻာကာသိက ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

အေဗၻာကာသိက ဓုတင္ေဆာင္ မဇၥ်ဳံ ပုဂၢိဳလ္… (အလယ္-အလတ္)
အိမ္ ေတာင္နံရံ သစ္ပင္တို႔၏ ေဘးတြင္ကပ္၍ ေနထိုင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ အလတ္စား အေဗၻာကာသိက ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

အေဗၻာကာသိက ဓုတင္ေဆာင္ မုဒု ပုဂၢိဳလ္… (ႏူးညံ့-ေပ်ာ့ေျပာင္း)
သစ္ခက္က်ဲက်ဲ အမိုးေအာက္… စြန္႔ျပစ္ထားေသာ လယ္ေစာင့္တဲ့ အမိုးက်ဲက်ဲ စသည္တို႔၌ ေနထိုင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ မုဒု အေဗၻာကာသိက ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

၁၁… သုသာန္ (သုသာန) ဓုတင္…

ပါဠိလို= န သုသာနံ ပဋိကၡိပါမိ၊ ေသာသာနိကဂႍ သမာဒိယာမိ။
ျမန္မာလို= သုသာန္ မဟုတ္ေသာ ေနရာကို ပယ္ပါ၏။ သုသာန္၌ ေနပါ၏။
ပါဠိလိုျဖစ္ေစ ျမန္မာလိုျဖစ္ေစ ေဆာက္တည္ႏိုင္ၾကပါတယ္…

လူေသေကာင္တို႔ ျမွဳပ္ႏွံရာ သုသာန္ မဟုတ္ေသာ ေနရာတို႔မွာ ေနထိုင္ျခင္းမျပဳပဲ… သုသာန္မွာသာ ေနထိုင္ေသာ အက်င့္ ျဖစ္ပါတယ္… သုသာန္မဟုတ္ေသာ အရပ္၌ ေနထိုင္လွ်င္ ဓုတင္ ပ်က္ေလၿပီ… ဓုတင္ေဆာင္လိုက ျပန္လည္၍ ေဆာက္တည္ရေပမည္…

သုသာန္ ဓုတင္ေဆာင္ ဥကၠဌ္ ပုဂၢိဳလ္… (ထူးျမတ္သည္)
သုသာန္ ဓုတင္ေဆာင္သူသည္ သူေသေကာင္တို႔ကို မီးဖုတ္ျခင္း… အပုပ္နံ႔ အျမဲ႐ွဴေနရျခင္း… ငိုေၾကြးသံတို႔ကို မျပတ္ၾကားေနရေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ အျမတ္စား သုသာန္ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

သုသာန္ ဓုတင္ေဆာင္ မဇၥ်ဳံ ပုဂၢိဳလ္… (အလယ္-အလတ္)
သုသာန္ ဓုတင္ေဆာင္သူသည္ သူေသေကာင္တို႔ကို မီးဖုတ္ျခင္း… အပုပ္နံ႔ အျမဲ႐ွဴေနရျခင္း… ငိုေၾကြးျခင္း သံုးမ်ဳိးမွ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကို မျပတ္ ၾကံဳေတြ႔ေနရပါက အလတ္စား သုသာန္ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

သုသာန္ ဓုတင္ေဆာင္ မုဒု ပုဂၢိဳလ္… (ႏူးညံ့-ေပ်ာ့ေျပာင္း)
သုသာန္လကၡဏာ ရွိ႐ံုမွ်ရွိေသာ ေနရာတြင္ ေနထိုင္ေသာပုဂၢိဳလ္သည္ မုဒု သုသာန္ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

၁၂… ယထာ သႏၲတိ ဓုတင္…

ပါဠိလို= ေသနာသန ေလာလုပၸံ ပဋိကၡိပါမိ၊ ယထာ သႏၴတိကဂႍ သမာဒိယာမိ။
ျမန္မာလို= ေနရာေကာင္း ေက်ာင္းေကာင္းေရြးခ်ယ္မႈ တဏွာကို ပယ္ပါ၏။
ညႊန္ျပရာ ေနရာ အတိုင္း ေနထိုင္ပါ၏။
ပါဠိလိုျဖစ္ေစ ျမန္မာလိုျဖစ္ေစ ေဆာက္တည္ႏိုင္ၾကပါတယ္…

မိမိေရာက္ရာအရပ္ ေဒသတြင္ ေက်ာင္းထိုင္ ေက်ာင္းပိုင္ သက္ဆိုင္သူမ်ားက ေပးအပ္ေသာ ေက်ာင္းအိပ္ရာ ေနရာကို ေကာင္းသည္ မေကာင္းၿပီ မေရြးခ်ယ္ေတာ့ပဲ က်ရာလကၡံၿပီး ေနထိုင္ေသာအက်င့္ ျဖစ္ပါတယ္… ေက်ာင္းအိပ္ရာေကာင္းကို မက္ေမာေသာ ခဏ၌ပင္ ယထာ သႏၲတိ ဓုတင္ ပ်က္ေလၿပီ… ဓုတင္ေဆာင္လိုက ျပန္လည္၍ ေဆာက္တည္ရေပမည္…


ယထာ သႏၲတိ ဓုတင္ေဆာင္ ဥကၠဌ္ ပုဂၢိဳလ္… (ထူးျမတ္သည္)
မိမိရရွိရာ ေက်ာင္းေနရာ ေကာင္း၏ဆိုး၏ ေဘးရွိလား ေဘးကင္းလားမွ မေမးေတာ့ပဲ ေရာင့္ရဲေက်နပ္သူ ပုဂၢိဳလ္သည္ အျမတ္စား ယထာ သႏၲတိ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

ယထာ သႏၲတိ ဓုတင္ေဆာင္ မဇၥ်ဳံ ပုဂၢိဳလ္… (အလယ္-အလတ္)
မိမိရရွိရာ ေက်ာင္းေနရာ ေကာင္း၏ဆိုး၏ ေဘးရွိလား ေဘးကင္းလားဆိုသည္ကို ေမးေတာ့ေမး၏ ေနရာကိုသြားမၾကည့္ေတာ့ပဲ ေနထိုင္သူ ပုဂၢိဳလ္သည္ အလတ္စား ယထာ သႏၲတိ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

ယထာ သႏၲတိ ဓုတင္ေဆာင္ မုဒု ပုဂၢိဳလ္… (ႏူးညံ့-ေပ်ာ့ေျပာင္း)
ေကာင္းဆိုး အေၾကာင္းအက်ဳိးကို ေမးၿပီး သြားၾကည့္ၿပီးမွ ေနထိုင္သူ… က်န္းမာေရးအရ မမွ်တေသးလွ်င္လည္း ေနရာေျပာင္း၍ ေနထိုင္သူပုဂၢိဳလ္သည္ မုဒု ယထာ သႏၲတိ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

၁၃… နိသဇၨိ ဓူတင္…

ပါဠိလို= ေသယ်ံ ပဋိကၡိပါမိ၊ ေနသဇၨိကဂႍ သမာဒိယာမိ။
ျမန္မာလို= လဲေလ်ာင္း၍ အိပ္ျခင္းကို ပယ္ပါ၏။
ထျခင္း, ထိုင္ျခင္း, စႀကႍသြားျခင္းကို ေဆာက္တည္ပါ၏။
ပါဠိလိုျဖစ္ေစ ျမန္မာလိုျဖစ္ေစ ေဆာက္တည္ႏိုင္ၾကပါတယ္…

ဤ ဓုတင္သည္ ဣရိယာပုတ္ေလးပါး (လဲ-ထိုင္-ထ-ေလွ်ာက္) ရွိသည္တြင္ လဲေလ်ာင္း၍ေနေသာ အက်င့္ကို ပယ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္… လဲေလ်ာင္းအိပ္ (ေခါင္းခ်) သည့္ ခဏ၌ပင္ နိသဇၨိ ဓုတင္ ပ်က္ေလၿပီ… ဓုတင္ေဆာင္လိုက ျပန္လည္၍ ေဆာက္တည္ရေပမည္…

နိသဇၨိ ဓုတင္ေဆာင္ ဥကၠဌ္ ပုဂၢိဳလ္… (ထူးျမတ္သည္)
ေက်ာမွီခံုေပၚမွာမထိုင္ နံရံကိုလည္းမမွီပဲ ဒူးေထာင္ လက္ပိုက္၍လည္းမေနပဲ ထိုင္ျခင္း မတ္တပ္ထေနျခင္း လမ္းေလွ်ာက္ျခင္းျဖင့္သာ ေနထိုင္ေသာပုဂၢိဳလ္သည္ အျမတ္စား နိသဇၨိ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

နိသဇၨိ ဓုတင္ေဆာင္ မဇၥ်ဳံ ပုဂၢိဳလ္… (အလယ္-အလတ္)
မတ္တပ္ထေနျခင္း လမ္းေလွ်ာက္ျခင္းအျပင္ ေက်ာမွီရွိေသာေနရာတြင္ မွီ္ၿပီး ေနထိုင္ေသာပုဂၢိဳလ္သည္ အလတ္စား နိသဇၨိ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

နိသဇၨိ ဓုတင္ေဆာင္ မုဒု ပုဂၢိဳလ္… (ႏူးညံ့-ေပ်ာ့ေျပာင္း)
ေက်ာမွီပါေသာ ကုလားထိုင္… ေက်ာမွီလက္တင္ပါေသာ ကုလားထိုင္… ေဘးေနာက္ ၀ဲယာ မွီအံုး စသည္မ်ားႏွင့္ ေနထိုင္ေသာပုဂၢိဳလ္သည္ မုဒု နိသဇၨိ ဓုတင္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါတယ္…

ရဟန္းသည္ ဓုတင္ကုိ ေဆာက္တည္သည္၏ အျဖစ္ျဖင့္
မိမိကုိ ခ်ီးေျမႇာက္၏၊ သူတစ္ပါးကုိ ႐ႈတ္ခ်၏၊
ရဟန္းတို႔ ဤသည္လည္း သူယုတ္မာတို႔၏ တရားတည္း။

အပၸမာဒတရား လက္ကိုင္ထားလို႔ သူေတာ္ေကာင္းတရားေတြ က်င့္ႏိုင္ၾကေစ ျမတ္ဗုဒၶအေမြ...

ဦးေလာကနာထ

၁.၂၉.၂၀၁၁


အက်ယ္ေလ့လာလိုေသာ္
ဝိသုဒၶိမဂ္အ႒ကထာနိသ် ပထမတြဲ စာမ်က္ႏွာ ၁၅၈
အလွတရားထံမွ ျဖစ္ပါသည္…

No comments: