Wednesday, December 21, 2011

လကၤာအရွင္၏ ကြ်ႏု္ပ္ရြာႏွင့္ ဒယ္အုိးတရားမ်ား


ဖခင္ႀကီးတည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ သာသနာကို သားေတာ္ေတြ ဝိုင္းဝန္းၿပီး ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေနတာေတြ႔ရလို႔ ဝမ္းသာမိတာအမွန္ပါပဲ... သာသနာအက်ဳိးေမွ်ာ္ကိုး၍ အမွန္တရားမ်ား ေဖၚထုတ္ေပးတဲ့အတြက္ သာဓုေခၚပါတယ္ဘုရား... အမွန္တရားကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးလို႔ ရဟန္း၀တ္ၾကတာမို႔ အမွန္ျပင္ႏိုင္ၾကပါေစ...


ဒယ္အုိးဆရာေတာ္ တရားမ်ားမွ အသံႏွင့္ ရွင္းတမ္း 


by လကၤာ အရွင္ on Saturday, December 17, 2011 at 11:23pm




က်ြႏု္ပ္ရြာႏွင္႕ ဒယ္အုိးတရားမ်ား

by လကၤာ အရွင္ on Saturday, December 17, 2011 at 11:23pm

အရင္ဆုံး ဦးဇင္းရြာနဲ႕ ဒယ္အုိးၿပသနာ အေၾကာင္းကုိအနည္းငယ္မိတ္ဆက္ေၿပာခ်င္ပါေသးတယ္ ။ ဦးဇင္းတုိ႕လည္း မႏၱေလးမွာစာေပသြားသင္ၾကားၾကရေတာ႕ ကိုယ္႕ရပ္ကုိယ္႕ရြာကုိ သီတင္းက်ြတ္တစ္ေခါက္ သၾကၤန္တစ္ေခါက္ပဲ အလည္ၿပန္ေရာက္ၿဖစ္ပါတယ္။ စာသင္တုိက္မွာဆုိတာကေတာ႕ မိမိတုိ႕စာေပပရိယတၱိ သင္အံက်က္မွတ္ၿခင္းနဲ႕ပဲ အခ်ိန္ကုန္သြားၾကေတာ႕ ၿပင္ပဓမၼကထိကေလာကအေၾကာင္း ၿပင္ပသာသနာအေၾကာင္းလည္း သိပ္အာရုံမၿပဳမိခဲ႕ပါဘူး ။ ဦးဇင္းရဲ႕ငယ္ဆရာသမား ၿမီဳ႕သြားၿပီး ပညာမသင္ၾကားခဲ႕ရလုိ႕ ပညာအရည္အခ်င္း သိပ္မတတ္ေပမည္႕ ၀ိနည္းအင္မတန္ေလးစားၿပီး တရားဓမၼလည္း အရမ္းလုိက္စားတဲ႕ဆရာေတာ္တစ္ပါးၿဖစ္ပါတယ္ ။ ရြာဦးေက်ာင္း၀င္းကသတ္သတ္ ၊ ဘုရား၀င္းကသီးၿခားတည္ရွိၿပီး ဘုရား၀င္းထဲမွာတင္ ဓမၼာရုံဂႏၶကုဋိတုိက္ေက်ာင္းေလးေက်ာင္းနဲ႕ ေစတီငါးဆူတည္ရွိပါတယ္ ။ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဓာတ္ေတာ္အစစ္ေတြနဲ႕ ဌပနာၿပီးတည္ထားခဲ႕တယ္ဆုိတဲ႕ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္ၿပီၿဖစ္တဲ႕ ေစတီေတာ္ၾကီးကေတာ႕ နယ္တစ္၀ုိက္မွာေတာင္ ညာဏ္ေတာ္အၿမင္႕ဆုံးနဲ႕ အၾကီးဆုံးအသပၢါယ္ဆုံးေစတီေတာ္ၾကိးၿဖစ္ၿပီး ရပ္ရြာကမည္သည္႕အခမ္းနားအလွုပြဲပဲရွိရွိ ေစတီေတာ္ၾကီးအတြက္ လွ်ပ္စစ္မီးေၾကးထည္႕၀င္လွုဒါန္းၾကတယ္ ႏွစ္စဥ္ထုံးသကၤန္းကပ္ၾက ေရသပၢါယ္ၾကနဲ႕သီတင္းက်ြတ္လဆီမီးပူေဇာ္ၾကနဲ႕ သာသနာ႕ဂုဏ္ေရာင္ အလွ်ံတစ္ေၿပာင္ေၿပာင္ေတာက္ေၿပာင္ခဲ႕ပါတယ္ ။ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္အစဥ္အဆက္ကလည္း ထီးေတာ္ကုိေရႊသကၤန္းအစစ္ကုိဆယ္ႏွစ္တစ္ၾကိမ္ လုိအပ္လွ်င္လုိအပ္သလုိ ဆက္ကပ္လွုဒါန္းၾကပါတယ္ အလွုအတန္းရွိရင္လည္း ေစတီေတာ္ၾကီးကုိ သုံးပတ္ပတ္ၿပီးပူေဇာ္ၾကပါတယ္။ အရင္ကဆုိ ဥပုသ္ေန႕အဖိတ္ေန႕ေတြမွာ အနီးကသုံးရြာကအလွည္႕က်တစ္လွည္႕ဆီ ဘုရား၀င္းၿမက္ရွင္းေပါင္းသင္ၾက အမ်ိုးသမီးေလးေတြကလည္းေက်ာင္းေသာက္ေရကုိ ေရခ်ိဳတြင္းမွခပ္ကာစီတန္းလာပုိ႕ၾကနဲ႕ေပါ႕။ ဒါရြာဓေလ႕ထုံးစံနဲ႕ကုသုိလ္ၿပဳၾကပုံေလးပါ

ဒါေပမယ္႕ ဒီတစ္ေခါက္ရြာၿပန္အေရာက္မွာေတာ႕ ဦးဇင္းတုိ႕ရြာဟာ ေတာ္ေတာ္ၾကီးကုိေၿပာင္းလဲသြားတာေတြ႕ရပါတယ္ ။ ဘုရား၀င္းေက်ာင္း၀င္းလည္း လူအလာနည္းသြားၾကတယ္ ။ ညညဆုိရင္ မိသားစုတစ္ခုက ဓမၼဒါနလုပ္ၿပီး ဟြန္းတပ္ေက်ာင္းဘက္လွည္႕ၿပီး အသံခ်က္စက္နဲ႕ဖြင္႕ကာ ဒယ္ဆုိးဆရာေတာ္ရဲံ႕တရားမ်ားကို အသံကုန္ဖြင္႕ၿပီး တစ္ရြာလုံးနားၾကားေစၾကတယ္ ။ ဒယ္အုိးဆရာေတာ္ရဲ႕တရားမ်ားကို အားပါးတရရွိလွတဲ႕ လူငယ္မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြ တကာၾကီးတကာမၾကီးေတြကလည္း ဒယ္အုိးဆရာေတာ္ကုိအၿပင္မွာမၿမင္ဖူးၾကေပမယ္႕ ေၿပာင္ေၿမာက္လွတဲ႕ ေဟာေၿပာခ်က္ေတြကုိသေဘာက်ၾကေတာ႕ အဲဒီအိမ္မွာညတုိင္းလုိလုိသြားနာၾကားၾက။ တရားေဆြးေႏြးရင္း သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕အတင္းကုိ ဒယ္အုိးဆရာေတာ္ေဟာထားသကဲ႕သုိ႕ ေတာင္ေက်ာင္းဘုန္းၾကီးကလည္း ေၿမာက္ေက်ာင္းဘုန္းၾကီးနဲ႕မတည္႕တဲ႕အေၾကာင္း ။ ပရိယတ္တတ္ၿပီး သာသနာအတြက္အလုပ္မလုပ္ၾကလုိ႕ ဒယ္အုိးဆရေတာ္ေလာက္မွအသုံးမက်ေၾကာင္းစတာေတြ (ရိပ္သာေတြမွာ တရား၀င္ေနၾက ၀င္ထားၾကတဲ႕ေယာဂီသူေတာ္စင္ဆုိေသာ္ၿငားလည္း မိမိရင္ထဲကၿဖစ္ပ်က္အစဥ္ ဓမၼအေၾကာင္းမ်ား မေဆြးေႏြးႏုိင္ၾကပဲ ႏုိင္ငံေရးေတြ ဘာသာေရးပဋိပကၡနဲ႕ သာသနာ႕စူးေၿငာင္႕ ခလုပ္ကန္သင္းေတြအေၾကာင္းေတြ အာေဘာင္အာရင္းသန္သန္ေၿပာၾကေဆြးေႏြးၾက ေရေႏြးတကာခံသူ လၻက္တကာခံသူနဲ႕ စည္ကားလုိ႕ပါပဲ ။

သုိ႕ေသာ္ ေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္ ရြာခဏၿပန္လာၾကတဲ႕စာသင္သားက်ြႏု္ပ္တုိ႕ ရဟန္းေတာ္မ်ား သာမေဏမ်ားအဖြဲ႕ကုိကား မိမိရြာ၏ ေနာင္အနာဂတ္မ်ိဳးဆက္သစ္ေလးမ်ားဟုပင္ မည္သူမွ် အေလးဂရုမၿပဳၾကေတာ႕ေပ ။အရွင္ဘုရားတုိ႕စာတတ္လည္း မက်င္႕အလကားပဲ တရားးသာအားထုတ္ပါ စာမတတ္လည္း တရားေဟာတတ္ဖုိ႕ အေရးၾကီးတယ္ဆုိတာေတြ ၿဖစ္ကုန္ပါတယ္ ။

ရြာေက်ာင္းဆရာသမားနဲ႕အေၿခေနကုိေဆြးေႏြးၾကည္႕ၿပန္ေတာ႕လည္း အရင္ကဆုိ အလွဴအတန္းရွိတုိင္း ဘုရားၾကီးမီးပူေဇာ္ေၾကးကုိ ၾကည္ညိဳသဒၶါၾကီးစြာလွဳၾကေပမယ္႕ ခုဒယ္အုိးတရားကုိနာၾကားၿပီးကတည္းက ‘တပည္႕ေတာ္တုိ႕က ေရႊရွိမွလူရုိေသတဲ႕ဘုရားအုပ္ပုံကုိ အာရုံၿပဳတာမဟုတ္ပါဘူးဘုရား အၿခားပရဟိတကိစၥေတြအကုန္ခံႏိုင္ပါတယ္ ဘုရားတည္တဲ႕ကိစၥ ၿပင္ပေစတီကိစၥေတြမွာေတာ႕မကုန္ပါရေစနဲ႕ဘုရား’ဆုိလုိ႕ ဆရာေတာ္လည္း ေတာ္ေတာ္စိတ္တုိရတယ္လုိ႕ မိန္႕ၾကားတယ္ေလ ။

ေနာက္ၿပီး ဦးဇင္းထက္ငယ္တဲ႕ စာေပပညာလည္း အတန္းငယ္မ်ားမွာသင္ၾကားေနၾကတဲ႕ ကုိရင္ေလးေတြ ဦးဇင္းငယ္ေတြဆုိရင္ သူ႕ဦးေလးတုိ႕ အေဒၚတုိ႕နဲ႕စကားမ်ားၾကပါသတဲ႕ေလ စာသင္သားေတြမ်ားၿပီး သာသနာအတြက္အလုပ္မလုပ္ႏုိင္ရေကာင္းလားဘာညာနဲ႕ ကုိရင္ေတြကုိသြားၿပီးအၿပစ္တင္ေတာ႕ဟုိကဘယ္ခံမွာလဲ တကယ္လည္းအလုပ္လုပ္ေနရေသးတယ္ ဘြဲ႕ပညာေတြကအလကားပါ ပါဠိေလးအနက္ၿပန္တတ္ရုံတဲ႕စာတတ္ၿပီထင္ေနလားလုိ႕ ဒယ္အုိးဆရာေတာ္ကုိသံေယာင္လုိက္ၿပီး ေၿပာၾကတဲ႕ေဒၚေတြနဲ႕စကားမ်ားၾကပါသတဲ႕ေလ။ ဦးဇင္းကုိယ္တုိင္ပင္ တခ်ိဳ႕အၿမင္မတူၾကတဲ႕တကာေတြနဲ႕ ဘုရားအေနကဇာတင္မွာ ေပါက္ေပါက္နဲ႕ဘုရားပစ္ေပါက္ၾကတာ လုိ႕ဒယ္အုိးဆရာေတာ္ေဟာစကားအေပၚမွာ အေၿခအတင္ေဆြးေႏြးခဲ႕ရဖူးတာပါပဲ ။

အနာေပၚဒုတ္က်ေၿပာရမွာလား ေရနစ္ရာ ၀ါးကူထုိးေၿပာရေလမလားပဲ မႏၱေလးမွာေၿပာင္းေ၇ႊ႕ေနသူဆုိတဲ႕ ဦးဇင္းတုိ႕ေနတဲ႕မစိုးရိမ္တုိက္သစ္ကုိေတာင္ တစ္ေခါက္တစ္ခါမွေရာက္မလာဖူးတဲ႕ ရြာကအဖုိးၾကိးတစ္ေယာက္ကလည္း ႏွစ္ေပါင္းအေတာ္ၾကာမွ ရြာကုိလက္ေဆာင္ပစၥည္းေတြအၿပည္႕နဲ႕ၿပန္လာခဲ႕ၿပန္ပါတယ္ ။ အၿခားဟုတ္ပါရုိးလား သူ႕လက္ေဆာင္ေတြက ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာကုိအၿမစ္ကပယ္လွန္ပစ္မယ္႕ အဓမၼ၀ါဒီလုိ႕နာမည္ၾကီးေနနဲ႕ မုိးၿပာဂုိဏ္းအဖြဲ႕ရဲ႕စာအုပ္ေတြတိပ္ေခြ ေတြစီဒီေတြဆုိပဲ ဦးဇင္းတုိ႕နဲ႕ေတာ႕မေတြ႕လုိက္ရပါဘူး။

အမ်ိဳးတကာေတြေလွ်ာက္လုိ႕တဆင္႕စကားၾကားရတာ ….. ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းလည္းမသြားဘူး ဘုရားသြားေက်ာင္းတက္လုပ္တဲ႕လူေတြေတာင္ မိစၧာအယူမွားေတြၿဖစ္ေနတယ္လုိ႕ ရြာေမြးၿမိဳ႕သားၾကီးကေၿပာသြားဆုိပဲ ေတာ္ေတာ္ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ႕ လူတစ္သုိက္လုိ႕ပဲ ေတြးလုိက္မိတယ္ေလ ေနာက္ေတာ႕ဦးဇင္းကသီလေပးရင္း ရြာထဲကတကာတကာမအားလုံးကို ျပတ္သားစြာေၾကညာရွင္းၿပလုိက္ပါတယ္ ဦးဇင္းတုိ႕ဟာ ဒီရပ္ရြာဒီသာသနာအတြက္အမာခံ မ်ိဳးဆက္သစ္ဆုိလည္းမမွားပါဘူး ခင္မ်ားတုိ႕အေဖအေမေသရင္ေတာင္ ႏုိင္ငံေက်ာ္ဓမၼကထကေတြသြားပင္႕သၿဂိဳ ၤဟ္ခ်င္ပါတယ္ဆုိလုိ႕လည္း သရဏဂုံတင္ဆြမ္းသြပ္လုပ္ေပးႏုိင္ဖုိ႕ ၿဖစ္ႏုိင္မွာမဟုတ္ပါဘူး ဒီေတာ႕ ၿမိဳ႕မွာစာသင္ၾကြေနၾကတဲ႕စာသင္သားမ်ားကို မည္သည္႕အေထာက္ပံ႕မွ်မေပးတဲ႕အၿပင္ ေဘးထုိင္ဘုေၿပာေနရင္ေတာ႕ ဦးဇင္းတုိ႕ကလည္းလုပ္သင္႕လုပ္ထုိက္တာလုပ္ရမွာပါပဲ ။ ရပ္ရြာအေၾကာင္းကိစၥရွိလုိ႕အကူညီလုိလုိ႕လာပင္႕ရင္ေတာင္မွဦးဇင္းတုိ႕လက္ခါေခါင္းယမ္းၿပစ္ရပါလိမ္႕မယ္ ။ မိမိလက္ထဲမွာရွိတဲ႕ငွက္တစ္ေကာက္က သစ္ပင္ေပၚကငွက္ငါးေကာင္ထက္ အဖုိးတန္တယ္ဆုိတာကုိသေဘာေပါက္ရပါလိမ္႕မယ္ ။ ေဘာင္ေက်ာ္ၿပီးၾကည္႕ရမယ္ဆုိေပမယ္႕ ေတာင္ေက်ာ္ၿပီးေတာ႕ခဲမပစ္ခ်င္ၾကပါနဲ႕ ။ညစဥ္ညတုိင္း ရြာထဲမွာမ႑ပ္ကနားထုိးၿပီးတရားပြဲေတြလုပ္ ကိုယ္႕ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္နဲ႕ရဟန္းသာမေဏမ်ားၾကေတာ႕ ရစရာမရွိေအာင္ေၿပာေနၾကတာက တရားလား မတရားလား ကုိယ္႕ဘာသာကုိစမ္းစစ္ရပါလိမ္႕မယ္ ။

ဦးဇင္းတုိ႕ကေတာ႕ဒါလုပ္သင္႕မလုပ္သင္႕ပဲ လမ္းၿပေၿပာဆုိလုိ႕ရပါတယ္လုပ္တာမလုပ္တာခင္မ်ားတုိ႕အပုိင္း ။ မိမိေၿပာဆုိၿပဳမူလုပ္လုိက္လုိ႕ ၿဖစ္ေပၚလာမယ္႕အက်ိုဳးတရားေတာ႕မိမိတုိ႕ဘာသာခံယူရမွာပဲ ။ေရွ႕ေလွ်ာက္ယၡဳကဲ႕သုီ႕ ရြာနားဘုရားရြာသားမရုိေသလုပ္လာလွ်င္ေတာ႕ ဦးဇင္းတုိ႕လည္းသပိတ္ေမွာက္ ၾကဥ္ဖယ္ပစ္ရပါလိမ္႕မယ္ ။ အထူးသၿဖင္႕ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြမေကာင္းေၾကာင္းမ်ားပါတဲ႕ အေခြမ်ားဖြင္႕လွ်င္ ဘုရားတရားသံဃာအၿပစ္ကုိေၿပာဆုိအၾကည္ညိဳမဲ႕ေနၾကလွ်င္ေတာ႕ ဗုဒၶဘာသာအၿဖစ္မွၾကဥ္ဖယ္ပစ္ရပါလိမ္႕မယ္လုိ႕ ထည္႕ေဟာလိုက္ပါတယ္။ အဲဒိေနာက္ေတာ႕မွ ဆူညံ႕ဆူညံအသံေတြလည္းနဲနဲတုိးသြားခဲ႕ပါတယ္။

ဒီေတာ႕ မိမိတရားေဟာေကာင္းတာ ေတာ္တာအပထား ၿပင္ပဒကာတကာမေတြရင္ထဲမွာ ပစၥကၡမ်က္ေမွာက္သံဃာေတာ္မ်ားအေပၚမည္သုိ႕မည္ပု ံအၿမင္ေၿပာင္းလဲသြားၾကသလဲ။ ကုသုိလ္လား အကုသုိလ္လားဆုိတာေတြထည္႕တြက္ရမွာၿဖစ္ပါတယ္ ။ ဘုရားရွင္မိန္႕ေတာ္မူတဲ႕ စကားႏွစ္ခြန္းလည္းၾကားဖူးမွာေပါ႕ မွန္ကန္မယ္အက်ိဳးရွိမယ္ဆုိရင္ေတာ႕ ၾကိဳက္ၾကိဳက္မၾကိဳက္ၾကိဳက္ ေဟာၾကားတာပဲဆုိတာေလ ။ အက်ုိးမရွိခဲ႕ရင္ မွန္သည္ၿဖစ္ေစမွားသည္ၿဖစ္ေစ လူေတြၾကားထဲမွာ ငါအမွန္ေတြေၿပာတာပဲဆုိၿပီး ခ်မၿပသင္႕ပါဘူ း အက်ိဳးမွမရွိပဲ တစ္နည္းအားၿဖင္႕အက်ိႈးမဲ႕ေတြၿဖစ္ကုန္ၾကရင္ေပါ႕ေလ။ ဒါကဦးဇင္းတို႕အညာေဒသကရြာအေၿခေနနဲ႕ ဒယ္အုိးသာသနာအေၾကာင္းမိတ္ဆက္တင္ၿပတာပါ ။ ေၿပာခ်င္တာေလးဆက္ၾကဦးစို႕---

ခင္မ်ားတုိ႕ဗုဒၶ့သရဏံ ႕ဂစၧာမိက ေရႊဗုဒၶံသရဏံ ဂစၧာမိ ေၾကးဗုဒၶံသရဏံဂစၧာမိေတာ႕မၿဖစ္ေစနဲ႕ ။ဟင္ ေရႊတိဂုံသရဏံဂစၧာမိ မဟာမုနိသရဏံဂစၧာမိေတာ႕မၿဖစ္ေစနဲ႕ ။ရွင္းသလား ?(ရွင္းပါတယ္ဘုရား)။ဘုရားဖူးသြားလုိက္ဥိးမယ္ ဆုိေတာ႕ေရႊတိဂုံဘုရားမွသြားဖူးတာ က်န္တဲ႕ဘုရားေလးေတြအားနာစရာေကာင္းထာ ။ဟင္ သေဘာပါပလား ?(ပါပါတယ္ဘုရား) ကဲေရႊတိဂုံဘုရားရယ္ မဟာၿမတ္မုနိဘုရားရယ္ က်ိဳက္ထီးရုိးဘုရားရယ္ ဘယ္သူတန္ခုိးၾကီးသလဲ ?(အတူတူပါပဲဘုရား)ဘယ္သူကတန္ခုိးပုိၾကိးသလဲ ? (အတူတူပါပဲဘုရား) တန္ခုိးၾကီးမၾကီးကုိေရႊပိႆာခ်ိန္နဲ႕တုိင္းမလား ?...သေဘာပါသလား ? အဲေတာ႕ဘုရားကိုးကြယ္တာမွမဟုတ္ဘဲနဲ႕ ေရႊပုံၾကီးသြားၾကည္႕ေနတာ ။ရွႈင္းလား ? (ရွင္းပါတယ္ဘုရား) တုိ႕ကေတာ႕ ကုဋီထဲသတိရရင္ကုဋီထဲသတိရရင္ ကုဋီထဲနေမာတႆ ကုဋီထဲတင္လုပ္ၿပစ္လုိက္တာပဲ ။ ရွင္းလား ?(ရွင္းပါတယ္ဘုရား) ဘုရားကန္ေတာ႕တာ ဘုရားဘယ္ထဲကိန္းရမွာတုန္း ? (ရင္ထဲကိန္းရမွာပါဘုရား) ရင္ထဲကိန္းရမွာ ဒါဥိးသုမဂၤလာနားလည္တာ ဒိေဖာင္ေဒးရွင္းမွာ ဘုရားတည္တဲ႕လုပ္ငန္းေတြပါသလား ? မပါေရးခ်မပါ လုံးလုံးမတည္ဘူးလုိ႕ ရွင္းလား ? ( ရွင္းပါတယ္ဘုရား) ခုညတုိင္းဘုရားတည္ေနတာကြာ ေညာင္ေလးပင္ဘုန္းေတာ္ရာ ေစတီေတြမနည္းဘူး ။ (မွန္လွပါဘုရား) ခင္မ်ားတုိ႕ ခႏၺာၾကိးအကုန္လုံးဟာဘာလဲ (ေစတီပါဘုရား) အကုန္ ဓမၼေစတီေတြထုိက္ေနတာ ။ တရားကုိၿမတ္ၿမတ္ႏုိးႏုိးနဲ႕နာေနၾကတာေလ အားလုံးၾကည္႕ဒီေလာက္ပူအုိက္ေနတဲ႕ၾကားထဲက အေစာၾကီးေရာက္ၿပီးလာနာေနတာမုိ႕လား ?တရာပြဲ သြားမယ္ဆုိကတည္းကဓမၼေစတီေတြထုိက္ေနၿပီ ။အဲဒီေတာ႕ အၿပင္ဘုရားလုိက္မရွာနဲ႕ ရင္ထဲကဘုရားဖူးႏုိင္ေအာင္လုပ္ ဒီေတာ႕စာရွဳသူစဥ္းစားပါ ဗုဒၶဂယာဟာ မဟာေၿမၿမတ္မုိ႕ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိင္း မေမ႕အပ္တဲ႕သံေ၀ဇနိယေလး႒ာနၿဖစ္တယ္ သြားေရာက္ဖူးေၿမာ္ၾကည္ညိဳသူတုိင္း အဖုိးအၿမတ္ႏဳိင္တဲ႕အက်ုိးတရားေတြရရွိႏုိင္တယ္လုိ႕ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ အတိလင္းေဟာၾကားထားခဲ႕တာေတြက ဓမၼေစတီမဟုတ္လုိ႕ ပယ္ပစ္ရေတာ႕မွာလား ရတနသုတၱန္ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႕တဲ႕ေ၀သာလီခရီးစဥ္မွာ လူေတြနတ္ေတြ နဂါးေတြ ေသာင္းေသာင္းဖ်ဖ်ပူေဇာ္ၾကေတာ႕ ရဟန္းေတာ္ေတြက ၿခိမ္းမြမ္းေထာမနာၿပဳၾကတယ္ ဗုဒၶလီလာဘုရားရွင္ရဲ႕တင္႕တယ္ၿခင္းကုိအံ႕ၾသၾကတယ္ ဒီေတာ႕ဘုရားရွင္က ။ အရင္ဘုရားေလာင္းၿဖစ္စဥ္ သခၤပုဏၰားၾကီးဘ၀က ေစတီပ်က္တစ္ခုမွာ အေပၚရုံပုဆုိးကုိ တန္ခြန္လုပ္လွဳခဲ႕တဲ႕ သဲေတြသယ္ၿပီးရင္ၿပင္ေတာ္ေၿမဖုိ႕ခဲ႕တဲ႕ကုသုိလ္ေၾကာင္႕ ခံစားရတယ္လုိ႕ အက်ိဳးတရားေတြထုတ္ေဟာခဲ႕ပါတယ္ ။ အဘိဓမၼာသင္ဖူးသူတုိင္းလည္း မိမိအာရုံက်ရာ ၿမတ္ႏုိးရာပူေဇာ္ပါက ေသာမနႆပြားမ်ားရၿပီး အက်ိုးတရား ပုိမုိတုိးပြားတယ္ဆုိတာ နားလည္ၾကမွာပါပဲ ။ မည္သည္႕ဆရာေတာ္ကမွ ယၡဳကဲ႕သုိ႕ ဓမၼေစတီကလြဲၿပီး ဓာတုေစတီ ဥဒၵိႆေစတီ နဲ႕ ပရိေဘာဂေစတီေတာ္တုိ႕ကုိပစ္ပယ္စကား ပ်က္ရယ္စကားေၿပာၾကားတာမၾကားခဲ႕ရဖူးေပ ။ ေစတီကုိေရ႔ႊ႕ဖုိ႕သြားေလွ်ာက္ထားတာေတာင္ မင္းတုိ႕တစ္လက္မမွ်မပဲ႕ေစပဲ ေစတီေအာက္ကေၿမထုပါေရႊ႕ႏဳုိင္ရင္ေရႊ႕ၾကေပါ႕လုိ႕ မိန္႕ၾကားေတာ္မူဖူးပါသတဲ႕။ ယၡဳေခာတ္ေစတီေတာ္ေတြ ဆင္းတုေတာ္ေတြကုိမည္သည္႕အမဳွပဲၿပဳၿပဳ သက္ရွိထင္ရွား ဘုရားရွင္အေပၚ၌ၿပဳတာနဲ႕အတူတူပဲလုိ႕ ဘုရားရွင္က တိ႒ေႏၱ နိဗၺဳေတစာပိ သေမစိေတၱ သမံ ဖလံလုိ႕ အတိက်ေဟာၿပထားၿပီးၿဖစ္ပါတယ္ ။

ယခုေခာတ္မွမဟုတ္ပါဘူး ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္ကလည္း ဘုရားရွင္မရွိတဲ႕အခါ အၿပင္မွာအာရုံၿပဳဖူးေမွ်ာ္ႏဳိင္ေအာင္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း၀င္းထဲမွာပဲ ရွင္အာနႏၵာအစီမံနဲ႕ အနာထပိဏ္သူေ႒းၾကီးကုိယ္တုိင္ ေဗာဓိပင္ကုိစို္က္ပ်ိဳးခဲ႕ပါတယ္။ သီရိလကၤာသာသနာသမုိင္းၾကည္႕ရင္လည္း မဟာေစတီဆုိတာကုိဖယ္ထုတ္ပစ္လုိ႕ရမွာမဟုတ္ပါဘူး ။ ရင္ထဲမွာပဲဓမၼကုိဘုရားလုိ႕ထားၾကၿပီး ၿပင္ပဗဟိဒၶေစတီရုပ္ပြားမ်ားကုိပစ္ပယ္လာၾကရင္ေတာ႕ မိမိတတ္ႏုိင္သည္ထားဦးမိမိရဲ႕သားစဥ္ေၿမးစက္ကဘယ္ကုိအာရုံၿပဳၿပီးဘယ္လုိစိတ္ထားနဲ႕ဘယ္လုိ၀တ္ခ်အရုိအေသေပးႏုိင္ၾကမွာလဲဆုိတာလဲ စဥ္းစားစရာပါ ။ ေရႊတိဂုံ မဟာမုနိသြားလုိ႕ ငရဲမ်ားေရာက္ကုန္ၾကေတာ႕မေလာက္ကုိအေလးေပးေဟာၾကားေနတာလည္းအံ႕ၾသစရာပဲ ဘုရားရိပ္တရားရိပ္သြားမွ ဘုရားအာရုံတရားအာရုံ ဘုရားသံတရားသံေတြကုိၿမင္ႏဳိင္ၾကားႏုိင္ၾကမွာပါ ဗုဒၶဘာသာမွန္ရင္ ဘုရားေက်ာင္းကန္နဲ႕ကင္းၿပီးေ၀းေ၀းေနလုိ႕မၿဖစ္ႏဳိင္ပါဘူး ။ ရင္ထဲမွာအာရုံၿပဳႏဳိင္တာက မေနာအာရုံၿဖစ္တဲ႕အတြက္ ဗဟိဒၶအာရုံေလာက္ရွင္းလင္းပီၿပင္မွုလည္း ရွိခ်င္မွလည္းရွိႏဳိင္မွာပါ ။ စိိတ္ဆုိတာလည္းပါပသၼိ႕ ရမတိ မေနာ ဆုိတဲ႕အတုိင္းအေကာင္းမဳွမွာပဲ ေမြ႕ေလ်ာ္ၾကတာပါပဲ ဘုရားရိပ္တရားရိပ္ေရာက္မွသာ စိတ္ကုိမေကာင္းအာရုံကေန ဆြဲထုတ္ႏုိင္ၾကတာမုိ႕လား ဒါ႕ေၾကာင္႕မိမိတုိ႕ၾကည္ညိဳရာအာရုံက်ရာမွာ ၾကည္ညိဳႏုိင္ၾကပါတယ္ ။ မည္သည္႕အကုသုိလ္မွမၿဖစ္ႏဳိင္ပါဘူး သုိ႕ေသာ္ ၾကည္ညိဳလွဳဒါန္းေနသူေတြကုိသာဓုမေခၚႏဳိင္ပဲ အမနာပ ေဘးထုိင္ဘုေၿပာေနလွ်င္ေတာ႕ မိမိသမုိင္းမိမိေရးၿပီး မိမိၿပစ္ဒဏ္ မိမိစီရင္ရလိမ္႕မယ္ဆုိိတာကုိ စာရွဳသူတုိ႕မေမ႕ေစခ်င္ပါဘူး

by လကၤာ အရွင္ on Saturday, December 17, 2011 at 11:23pm

No comments: