Monday, February 14, 2011

အိပ္မက္မက္ျခင္း…



5 Feb 11, 07:27
zayar: အိပ္မက္မက္ျခင္း ၊ ေသငယ္ေဇာေမွ်ာေနစဥ္ နတ္ျပည္တို ့ငရဲျပည္တို ့သို ့ ေရာက္ျခင္းကို အဘိဓမၼာသေဘာႏွင့္ ရွင္းျပေပးပါ ။ တပည့္ေတာ္သျဂႋဳဟ္ ၉ ပိုင္းမွာ ဘံုပိုင္းအထိေတာ ့ေလ့လာဘူးပါတယ္း အဲဒီကိစၥကို မစဥ္းစားတတ္လို ့ပါ။

အေျဖ။       ။အိပ္မက္မက္ျခင္း…

တနည္း
၁… ၾကိဳျဖစ္မွာကိုမက္ျခင္း…
၂… ေသြးေလေခ်ာက္ခ်ားလို႔မက္ျခင္း…
၃… စြဲလမ္းလို႔မက္ျခင္း…
၄… နတ္တို႔ ဖန္ဆင္းလို႔ မက္ျခင္း…

တနည္း
မေနာဒြါရမွာ အာရံုထင္တတ္တာနဲ႔ပါတ္သက္ၿပီး မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ဘုရားက ဒီလို လကၤာစီထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္…

ေတြ႔ အၾကား၊ ႏွစ္ပါးရယ္ႏွင့္၊ စပ္၍ၾကံဳ၊
သဒၶါယံု ကိုယ့္အၾကိဳက္ကယ္ႏွင့္၊
ျခင္းရာကို ၾကံကာႏိႈက္၊ ကိန္းဆိုက္အာရံု၊
ဉာဏ္အမႈ ၾကံ၍ရႈ၊ ႏွစ္သက္ပံု ကံအဟုန္တန္ခိုး၊
ဓါတ္ေခါဘံ၊ နတ္မ်ားငယ္ ေဆာ္ဖန္လို႔၊
ေလ်ာ္ကန္ေတာ္မွန္ သိတာေၾကာင့္၊
ဘ၀င္မွာ ထင္လာၿငိရတယ္၊ က်မ္း႐ိုးလက္ရွိ။

အဓိပၸါယ္ကေတာ့…
ကိုယ္တိုင္ေတြ႔ၾကံဳ ဖူးတာေတြဟာ အာရံုထင္လာတတ္ပါတယ္…
သူမ်ားေျပာသံ ၾကားဖူးတာေတြဟာ အာရံုထင္လာတတ္ပါတယ္…
သူတစ္ပါးေျပာေဟာတာကို ယံုၾကည္ျခင္းေၾကာင့္ အာရံုထင္လာတတ္ပါတယ္…
မိမိၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာေတြလည္း အာရံုထင္လာတတ္ပါတယ္…
ၾကံစည္စဥ္းစားတာေတြဟာ အာရံုထင္လာတတ္ပါတယ္…
ကံေၾကာင့္လည္း အာရံုထင္လာတတ္ပါတယ္…
တန္ခိုးေၾကာင့္လည္း အာရံုထင္လာတတ္ပါတယ္…
ေသြးေလ ဓါတ္ေခ်ာက္ခ်ားလို႔လည္း အာရံုထင္လာတတ္ပါတယ္…
႐ူးေနသူဟာလည္း အာရံုမ်ဳိးစံု ထင္လာတတ္ပါတယ္…
နတ္ေတြေၾကာင့္လည္း အာရံုထင္လာတတ္ပါတယ္…

ေသကာနီးထင္တဲ့ အာ႐ံုကေတာ့…
ကံ ကမၼနိမိတ္ ဂတိနိမိတ္ တစ္ပါးပါး ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္…
ကံျပဳစဥ္တုန္းက ေတြ႔ၾကံဳရသမွ် အာရံုတို႔ကို ကမၼနိမိတ္လို႔ေခၚပါတယ္…
အဲဒီအာရံုေတြဟာ အဆင္းအသံ စသည္ျဖင့္ အာရံုေျခာက္ပါးလံုး ရတတ္ပါတယ္…
ကမၼနိမိတ္မွာ ပဓာနအာရံုနဲ႔ အပဓာနအာရံုဆိုၿပီး ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စား ခြဲျခားပါတယ္…

ဥပမာ…
ဘုန္းၾကီးကို ဆြမ္းလွဴတယ္ ဆိုပါစို႔…
ဘုန္းေတာ္ၾကီးက ပဓာနအာရံုျဖစ္ၿပီး…
ဆြမ္း ဆြမ္းဟင္းစသည္က အပဓာနအာရံုလို႔ ေခၚပါတယ္…

ေက်ာင္းလွဴဘူးတယ္ဆိုရင္လည္း ေက်ာင္းၾကီးက ပဓာနအာရံုျဖစ္ၿပီး…
အတြင္းပစၥည္း ကုလားထိုင္စသည္ အသံုးအေဆာင္တို႔က အပဓာနအာရံုလို႔ ေခၚပါတယ္…

နတ္ျပည္ ငရဲျပည္စသည္ အာရံုမ်ားကေတာ့ သြားရမည့္ေနရာေတြ ဂတိနိမိတ္အေနနဲ႔ ေပၚတတ္ပါတယ္…
အဲဒီမွာလည္း နိမိတ္ႏွစ္မ်ဳိး ခြဲထားပါတယ္…
တိုက္ရိုက္ေရာက္မည့္အရပ္ လူ႔ဘံု နတ္ဘံု ငရဲဘံုစသည္ကို ဥပလဘိတဗၺ လို႔ ေခၚၿပီး…
ေရာက္သည့္ဘံုမွာ သံုးေဆာင္ရမည့္ အျခံအရံပစၥည္းမ်ားကိုေတာ့ ဥပေဘာဂလို႔ေခၚပါတယ္…
ငရဲမီး ငရဲထိန္း နတ္သား မင္းသမီး ဥယ်ာဥ္ စသည္တို႔ ျဖစ္ပါတယ္…

ဒီလိုထင္ျမင္လာတာေတြကေတာ့ အက်ဳိးေပးမည့္ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံတို႔၏ အစြမ္းေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါတယ္…

ေလ့လာလို႔ သိသေလာက္ က်ဥ္းက်ဥ္းေလးသာ ေျပာျပျခင္း ျဖစ္ပါတယ္…
မ်ားမ်ားေလ့လာၾကပါ ေလ့လာၾကတာ ၀မ္းသာပါတယ္…


အပၸမာဒတရား လက္ကိုင္ထားလို႔ သူေတာ္ေကာင္းတရားေတြ က်င့္ႏိုင္ၾကေစ ျမတ္ဗုဒၶအေမြ...

ဦးေလာကနာထ
၂.၁၄.၂၀၁၁

No comments: