Monday, February 7, 2011

ေမတၱာကမၼ႒ာန္း...



ေမတၱာကမၼ႒ာန္း

ေမတၱာျဗဟၼဝိဟာရ ကမၼ႒ာန္း ပြားမ်ားအားထုတ္ပုံ

ကုသိုလ္ရ႐ုံ ပြားမ်ားနည္း

ေမတၱာပြားမ်ားနည္းသည္ ကုသိုလ္ရ႐ုံ ပြားမ်ားနည္း, စ်ာန္ အပၸနာ ရေအာင္ ပြားမ်ားနည္းဟု ၂-မ်ဳိးရိွသည္၊ ထုိ ၂-မ်ဳိးတို႔တြင္ ကုသိုလ္ရ႐ုံ ပြားမ်ားနည္းမွာ တစ္ေက်ာင္းလုံး, တစ္တိုက္လုံး, တစ္အိမ္လုံး, တစ္ရြာလုံး, တစ္ၿမဳိ႕လုံး စသည္ျဖင့္ သတၱဝါအမ်ားကို တစ္လုံးတည္း အာရုံျပဳ၍ ဤသတၱဝါတို႔သည္ ခ်မ္းသာပါေစ, သတၱဝါခပ္သိမ္း အကုန္လုံး ခ်မ္းသာပါေစ, ကိုယ္ေရာစိတ္ေရာ ခ်မ္းသာပါေစ ဟု ခ်မ္းသာေစလိုေသာ စိတ္ဆႏၵ အဖန္ဖန္ ျဖစ္ရသည္၊ ပြားမ်ားရသည္။

ဤသို႔ျဖစ္ရာ ပြားမ်ားရာမွာလည္း သားငယ္အား အလြန္ခ်စ္ ခင္ေသာမိခင္သည္ အခ်ိန္လြန္ခါနီးမွ ရရိွလာေသာ တစ္ေယာက္တည္းေသာ သားငယ္ကို အလြန္သနားေစာင့္ေရွာက္ ခ်စ္ခင္ဘိသကဲ့သို႔ တကယ္အမွန္ ခ်မ္းသာေစလိုေသာ စိတ္ဆႏၵျဖစ္မွသာ ေမတၱာတည္း၊ စိတ္ကမပါဘဲႏွင့္ ႏႈတ္ကခ်မ္းသာပါေစ ဟုဆို႐ုံႏွင့္ ေမတၱာမဟုတ္၊ စိတ္ကခ်မ္းသာေစလိုေသာ ဆႏၵမရိွပါဘဲႏွင့္ ''အေဝရာ ေဟာႏၲဳ, အဗ်ာပဇၨာ ေဟာႏၲဳ'' စသည္ကို အနက္ပါဠိရြတ္၍ေနၿငားေသာ္လည္း ထိေရာက္ေသာ ေမတၱာပို႔ဟု မဆိုသာ၊ ကုသိုလ္ရ႐ုံမွ်သာ ျဖစ္ေလေသာေၾကာင့္ ကုသိုလ္ရ႐ုံ ေမတၱာဘာဝနာဟု ဆိုရသည္။

ကုသိုလ္ရ႐ုံ ေမတၱာပြားမ်ားနည္း ျပီး၏။


စ်ာန္ရေအာင္ ေမတၱာပြားမ်ားနည္း

စ်ာန္ရေအာင္ ေမတၱာပြားမ်ားလိုေသာ ေယာဂီပုဂၢဳိလ္သည္ ''ငါသည္လည္း ဆင္းရဲဒုကၡကိုမုန္း၏၊ ခ်မ္းသာသုခကို အလိုရိွ၏၊ ႏွစ္သက္၏၊ ခပ္သိမ္းေသာ သတၱဝါတို႔သည္လည္း ငါကဲ့သို႔ ဆင္းရဲ ဒုကၡကို မုန္းၾက၏၊ ခ်မ္းသာ သုခကို အလိုရိွၾက၏ ႏွစ္သက္ၾက၏၊ ငါသည္လည္း ခ်မ္းသာသုခကို အလိုရိွ၏၊ သတၱဝါ ခပ္သိမ္းလည္း ခ်မ္းသာသုခ ရၾကပါေစ'' ဟုခပ္သိမ္းေသာ သတၱဝါတို႔၌ ခ်မ္းသာေစလိုေသာ စိတ္ဆႏၵကို ညြတ္ေစ၍-ဤယခုေန႔မွစ၍ ေရွးလြန္ခဲ့ျပီးေသာ ၂-ႏွစ္ ၃-ႏွစ္ေလာက္ က်ေအာင္ေသာ္လည္းေကာင္း, ၅-ႏွစ္ ၁ဝ-ႏွစ္ ေလာက္က်ေအာင္ေသာ္ လည္းေကာင္း ထို႔ထက္ အလြန္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဤအတြင္း၌ မိမိသြားဖူးသမွ်, ေရာက္ဖူးသမွ်, ေနဖူးသမွ်, အရပ္တို႔၌ မိမိႏွင့္ေတြ႕ဖူး, ျမင္ဖူး, ၾကံဳဖူး, စကားေျပာဖူး, အတူေနဖူး, အတူထိုင္ဖူး, အခ်င္းခ်င္း ေက်းဇူးျပဳဖူးသမွ်ေသာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးငယ္တို႔ကို အကုန္ျပန္၍ စဥ္းစား၍, ေတြး၍, အမွတ္ရ၍, ဤယေန႔ေတြ႕ဖူး, ၾကဳံဖူးေသာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးငယ္မွစ၍ ေနာက္ျပန္ အစဥ္အတိုင္း ဤသူသည္ ငါကဲ႔သို႔ အသက္ႏွင္႔သူပဲ၊ ခ်မ္းသာခ်င္ရွာတယ္၊ ခ်မ္းသာပါေစ၊ တစ္စုံတစ္ရာမွ ေရာဂါေဝဒနာ ေဘးရန္အႏၲရာယ္ မတြယ္မၿငိပါေစႏွင့္။ ခ်မ္းသာပါေစ၊ ကိုယ္ေရာစိတ္ေရာ ခ်မ္းသာပါေစ-ဟု မိမိေတြ႕ဖူးသမွ်ၾကဳံဖူးသမွ်, ပုဂၢဳိလ္ႀကီးငယ္ သတၱဝါတုိ႔ကုိ တစ္ေယာက္ခ်င္း, တစ္ေယာက္ခ်င္း ေနာက္ျပန္ အစဥ္အတုိင္း ေမတၱာပုိ႔၍ သြားရာ၏၊ မိမိႏွင့္ မေတြ႕မျမင္ဖူးျငားေသာ္လည္း အေဝးက လွမ္း၍ မိမိကုိ ေက်းဇူးျပဳဖူးတဲ့သူဆုိလွ်င္ တိရစၧာန္ကေလးေတာင္ မက်န္ေစႏွင့္၊ အကုန္ပါေအာင္ပို႔။

ဤသို႔ ေနာက္ျပန္ အစဥ္အတုိင္း ေမတၱာပုိ႔သြား၍ ၁ဝ-ႏွစ္ေလာက္က ေတြ႕ႀကဳံဖူးတဲ့ အဆုံးစြန္ ပုဂၢဳိလ္သုိ႔က်လွ်င္ ထုိသူမွ တစ္ဖန္လွည့္ျပန္၍ ယခုေတြ႕ဖူးတဲ့သူက်ေအာင္ အႏုလုံ အစဥ္အတုိင္း တစ္ေယာက္ခ်င္း တစ္ေယာက္ခ်င္း ပုိ႔၍လာရာ၏၊ ကာယဂတာသတိ ပြားမ်ားရာ၌ေကာ႒ာသတုိ႔ကုိ အႏုလုံ, ပဋိလုံ အေခါက္ေခါက္ အျပန္ျပန္ ၾကည့္႐ႈ ဘိသကဲ့သုိ႔ မိမိေတြ႕ၾကဳံဖူးသမွ် ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါတုိ႔ကုိ ေနာက္ျပန္ ေ႐ွ႕ျပန္ ပဋိလုံ, အႏုလုံအားျဖင့္ တစ္ေယာက္ခ်င္း, တစ္ေယာက္ခ်င္း အေခါက္ေခါက္ အျပန္ျပန္ ေမတၱာ ပုိ႔၍ပို႔၍ သြားသည္႐ွိေသာ္ ဤ သတၱဝါေတြထဲ၌ တဏွာေပမ မဖက္ဘဲ ကုသုိလ္ေမတၱာ သက္သက္ျဖင့္ ခ်စ္ခင္ႏုိင္ေသာ အခ်စ္ခင္ဆုံး, ေမတၱာစိတ္ ၾကပ္ၾကပ္ အသက္ဝင္ဆံုး ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ကို ေတြ႕လတၱံ႔။

ထိုပုဂၢိဳလ္ကိုသာ စိတ္ႏွင့္ ဉာဏ္ႏွင့္ၾကည္႔၍ ဤသူသည္ငါ့အား သနားခ်စ္ခင္ ရွာတယ္၊ ဤမည္ေသာ, ဤမည္ေသာ ေက်းဇူးဥပကာရ ျပဳရွာဖူးတယ္၊ ေစာင္မရွာတယ္၊ ဤသူသည္ ငါကဲ့သို႔ အသက္ႏွင့္ သတၱဝါျဖစ္တယ္၊ ဆင္းရဲကို မုန္းရွာတယ္၊ ခ်မ္းသာသုခကို ႏွစ္သက္လိုခ်င္ရွာတယ္၊ ခ်မ္းသာခ်င္ရွာတယ္၊ ခ်မ္းသာပါေစ၊ တစ္စုံတစ္ခု ေရာဂါေဝဒနာ ေဘးရန္အႏၲရာယ္မတြယ္မၿငိပါေစႏွင့္၊ ကိုယ္ေရာ စိတ္ေရာ ေအးေအးျမျမ ခ်မ္းသာပါေစ-ဟု ထိုပုဂၢိဳလ္ကို ေျခဖ်ားမွသည္ ဦးေခါင္း ဦးေရက်ေအာင္, ဦးေခါင္းဦးေရမွသည္ ေျခဖ်ားက်ေအာင္ အျပင္ေရာ တစ္ကိုယ္လံုး အႏွံ႔အျပား ေမတၱာစိတ္ ျဖန္႔ျဖန္႔ႏွံ႔ႏွံ႔ ပို႔သရာ၏၊ ႏွလံုးသြင္းရွိ စိတ္ကေလး ကိုလည္း ေမတၱာစိတ္ႏွင့္ဝင္၍ ဤသူ၏စိတ္ကေလးသည္ ပူေလာင္ျခင္း ဆင္းရဲျခင္းမရွိ ခ်မ္းသာပါေစဟု ျဖန္႔ႏွံ႔ပို႔သရာ၏။

ဤကဲ့သို႔ အဖန္ဖန္ ေမတၱာစိတ္ ျဖန္႔ႏွံ႔၍ပို႔သေနလွ်င္ ၾကာေသာအခါ ထိုပုဂၢိဳလ္ကို မ်က္စိႏွင့္ ျမင္ရဘိသကဲ့သို႔ ထင္ျမင္၍, အနီး၌ခ်ဥ္းကပ္၍ ေနဘိသကဲ့သို႔ ထင္ျမင္၍လာ၏၊ ခ်စ္ခင္ျခင္းေမတၱာစိတ္လည္း အလြန္ အားႀကီး၍လာ၏၊ ေမတၱာစိတ္ေတြ တဖြားဖြားျဖစ္၍ ထို ပုဂၢိဳလ္၌သာ တြယ္၍ေနေတာ့၏၊ မ်ားစြာ မေျပးလြင့္ေတာ့ၿပီ၊ ထိုအခါ ဥဂၢဟနိမိတ္ရၿပီဟူ၍မွတ္၊ ဥဂၢဟျဖစ္ေအာင္ ထင္ျမင္ရေသာ ထိုပုဂၢိဳလ္ကို အဖန္ဖန္ေမတၱာစိတ္ ျဖန္႔ႏွံ႔သို႔သသည္ရွိေသာ္ ၾကာေသာအခါ စိတ္သည္ ထိုပုဂၢိဳလ္၌ တြယ္၍ အလြန္ၿငိမ္သက္ တည္ၾကည္၍ စ်ာန္အဂါၤ ၅-ပါးႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ ပထမစ်ာန္ေဇာ အပၸနာဝီထိက်လာ၏၊ ပထမစ်ာန္ကို ရ၏။

ထိုသို႔ ပထမစ်ာန္ကိုရၿပီးေသာေရာဂီသည္ ပုဂၢိဳလ္ကိုပင္လွ်င္ အာရံုျပဳ၍ေမတၱာစိတ္ ျဖန္႔ႏွံ႔ပို႔သ၍ ကသိုဏ္း၌ဆိုခဲ့ၿပီးေသာ နည္းအတိုင္း အထက္ဒုတိယစ်ာန္, တတိယစ်ာန္, စတုတၴစ်ာန္က်ေအာင္ တက္အပ္၏၊ ျဖစ္ေစအပ္၏၊ ဤသို႔တစ္ဦးတည္းေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို ေမတၱာစိတ္ ျဖန္႔ႏွံ႔ပို႔သ၍, အာ႐ံုျပဳ၍ စတုတၴစ်ာန္က်ေအာင္ ရၿပီး၍ ဝသီေဘာ္ႏိုင္ၿပီးေသာအခါ မိမိေတြ႔ဖူး ႀကံဳဖူး၍ ပထမေမတၱာပို႔၍ ခ်န္ထားခဲ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ကိုလည္း တစ္ေယာက္ခ်င္း တစ္ေယာက္ခ်င္း, ေစ႔ေအာင္ ဤနည္းတူ ေမတၱာစိတ္ျဖန္႔ႏွံ႔ပို႔သ၍ အာရံုျပဳ၍ စတုတၴစ်ာန္က်ေအာင္ ျဖစ္ေစအပ္၏။

ထို႔ေနာင္ မိမိမေတြ႔ဖူးေသာ္လည္း ၾကားဖူးသမွ်ေသာ အရပ္ ၁ဝ- မ်က္ႏွာရွိ အလံုစံုေသာ သတၱဝါတို႔ကို တစ္ေယာက္ခ်င္းေသာ္ လည္းေကာင္း, အေပါင္းမ်ားစြာ သတၱဝါကို တစ္လံုးတည္း အာ႐ံုျပဳ၍ ေသာ္ လည္းေကာင္း ေမတၱာစိတ္ျဖန္႔ႏွံ႔ပို႔သ၍ အာရံုျပဳ၍ စတုတၴစ်ာန္ က်ေအာင္ ျဖစ္ေစအပ္၏။

မိမိ၏ရန္သူပုဂၢိဳလ္ ထိုသို႔ေမတၱာပို႔ရာ၌ ထိုပုဂၢိဳလ္ အေပါင္းတို႔တြင္ မိမိမုန္းေသာ ၿငိဳးေသာရန္သူရန္ဖက္မ်ားေတြ႔ရွိ၍ ထိုရန္သူ၌ အကယ္၍ ေမတၱာစ်ာန္ မျဖစ္ႏိုင္ဘဲ မဝင္စားႏိုင္ဘဲ မုန္းေသာစိတ္, ျမင္ျပင္းကပ္ ေသာစိတ္, ေဒါသစိတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာခဲ့လွ်င္-
''န ေသာ ဘိကၡေဝ သေတၱာ သုလဘရူေပါ၊ ေယာ န မာတာဘူတပေဗၺာ''
စေသာဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ အနမတဂၢသုတ္ေတာ္ျမတ္ အတိုင္း ထိုရန္သူသည္ အသင္၏ ရန္သူမဟုတ္၊ ေရွးေရွး ဘဝတို႔က အမိ-အဖစသည္ျဖစ္၍ အသင့္အား ေက်းဇူးျပဳဖူးလွၿပီ၊ ဤစိတ္ထဲ၌ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ေဒါသသည္ သာလွ်င္ အသင္၏ရန္သူတည္း၊ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ အသင့္ကို စ်ာန္မွေလ်ာ့ေအာင္ လည္း မလုပ္၊ ငရဲသို႔က်ေအာင္လည္းမခ်၊ အသင္၏ ရန္သူမဟုတ္၊ ဤေဒါသသည္သာလွ်င္ အသင့္ကို စ်ာန္မွေလ်ာ့က်ေအာင္ ညႇင္းဆဲေသာ, ငရဲက် ေအာင္ခ်ေသာ ရန္သူႀကီးတည္း။

အသင္သည္ ရန္သူမဟုတ္ေသာသူကို မမုန္းႏွင့္၊ မျမင္ျပင္းႏွင့္၊ ရန္သူျဖစ္ေသာ ေဒါသကိုသာ မုန္းေလာ့၊ ျမင္ျပင္းေလာ့၊ ပယ္ဖ်က္ သတ္ျဖတ္ေလာ့ဟု မိမိကိုယ္ကိုမိမိ ဆံုးမ၍ မိမိရန္သူ အစစ္ျဖစ္ေသာ အမ်က္ေဒါသကိုသာလွ်င္ သတ္ျဖတ္ေျပၿငိမ္းေစ၍ ထိုရန္သူပုဂၢိဳလ္၌ ေရွးေရွးက အမိအဖ စသည္ ျဖစ္ဖူးေသာအျဖစ္ကို ေအာက္ေမ႔ဆင္ျခင္၍ ယခုလည္း အမိရင္း, အဖရင္း စသည္ကဲ့သို႔ မွတ္လ်က္ ေမတၱာစ်ာန္ က်ေစ ျဖစ္ေစအပ္၏။

အကယ္၍ အမိ, အဖစသည္ကဲ့သို႔ မမွတ္ႏိုင္ဘဲ သူစိမ္းအေနႏွင့္ ထင္၍ေနလ်င္ ၾသ သူလဲ ငါလိုပဲ၊ အသက္ႏွင့္အေကာင္ပဲ၊ ဆင္းရဲဒုကၡကို မုန္းရွာတယ္၊ ခ်မ္းသာသုခကို ႏွစ္သက္လိုလားရွာတယ္၊ ခ်မ္းသာခ်င္ရွာတယ္၊ ခ်မ္းသာပါေစဟု ကိုယ္ခ်င္းစာ၍ ေမတၱာစ်ာန္ေဇာက်ေစ, ျဖစ္ေစအပ္၏၊ အကယ္၍ ဤကဲ့သို႔လည္း ကိုယ္ခ်င္း မစာႏိုင္၍ မုန္းစိတ္မေပ်ာက္ခဲ့ဘဲ ေမတၱာစ်ာန္ေဇာ ထိုသူ၌ မက်င့္ႏိုင္ခဲ့ျငားအံ့၊ ထိုသို႔ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ သူခပ္ သိမ္းတို႔၌ ေမတၱာစ်ာန္ က်ေစၿပီးမွ ေနာက္ဆုံးမွ ဤရန္သူ လူမုန္း၌ က်ေစအပ္၏။

ရန္သူ မဟုတ္ေသာ သူတို႔၌ ေမတၱာစ်ာန္ေဇာ က်ဖန္ ျဖစ္စ္ဖန္မ်ား၍ ေမတၱာစိတ္ ထက္သန္အားေကာင္းေသာအခါ အလြန္မုန္းေသာ ရန္သူ၌လည္း ေမတၱာစ်ာန္ ျဖစ္ႏိုင္ေတာ့၏၊ အကယ္၍ ဤကဲ့သို႔ စ်ာန္ေဇာ မက်ေစႏိုင္ျငားအံ့၊ ထိုသို႔ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ထိုရန္သူမုန္းကို ႏွလံုး မသြင္းအပ္၊ အာရံုမျပဳအပ္၊ ေမတၱာမပို႔အပ္၊ ေတာထဲ၌ရွိေသာ ျမက္မိႈက္, ထင္းေခ်ာင္းတို႔ႏွင့္အတူသာ ထားအပ္ေတာ့သည္၊ ရွိသည္ဟူ၍ပင္ မမွတ္အပ္၊ အနာရမၼဏဥေပကၡာ ျပဳအပ္၏၊ ေမတၱာစ်ာန္ေဇာ က်ေစႏိုင္ေသာ ထိုရန္သူမွၾကြင္းေသာ ခပ္သိမ္းေသာ သတၱာဝါတို႔ကိုသာလွ်င္ ေမတၱာစ်ာန္ေဇာ ျဖန္႔ႏွံ႔ပို႔သအပ္၏။

ေမတၱာျဗဟၼဝိဟာရ ပြားမ်ားပံု ၿပီး၏။
မူလလယ္တီဆရာေတာ္
ကမၼ႒ာန္းက်မ္းၾကီးမွ



No comments: