Sunday, April 12, 2009

မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားကို ေျပာဆိုျခင္း ....

10 Apr 09, 12:20
ခြန္ေနာင္: ဆရာေတာ္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ ခရီးတစ္ခု သြားတုန္း လမ္းမွာ စစ္ေဆးေရး အဖြဲ႕ေတြနဲ႔ ေတြ႔ျပီး ကားေပၚမွာ ပါလာတဲ့လူေတြကုိ စစ္ေတာ့ မသကၤာစရာ ေတြ႔ျပီး စစ္ေဆးပါတယ္။ သူတုိ႔ေမးတာ အမွန္ ေျပာလုိက္ရင္ ကားေပၚပါ ခရီးသည္ေရာ ကားသမားပါ ဒုကၡေရာက္မွာမုိ႔ တပည့္ေတာ္ကုိ ေမးေတာ့ ျငင္းျပီး ဘူးခံေပးလုိက္ပါတယ္။ မသိတာ အမွန္အတုိင္း ေျပာမယ္ဆုိ လူေတြ ဒုကၡေရာက္ဖုိ႔ ရွိပါတယ္။ ဒီလုိအခါမ်ိဳးမွာ မုသာ၀ါဒကံကုိ ဘယ္လုိ သေဘာထား ရမယ္ဆုိတာ သိ္လုိပါတယ္ဘုရား။ ကုိယ့္ေၾကာင့္ သူမ်ား အဖမ္းခံရ၊ ႏွိပ္စက္ခံရ၊ ေခၽြးႏွဲစာ ေငြေၾကးဥစၥာ အသိမ္းခံရမယ့္ အေရးမ်ိဳးမွာ မလိမ္ညာဘဲ ကုိယ့္သီလကုိ ကာကြယ္ျပီး သူတစ္ပါး ပ်က္စီးေစျခင္းနဲ႔ ဘူးခံျပီး သူတစ္ပါး ဒုကၡမေရာက္ေအာင္ ကာကြယ္ျခင္း ဘယ္ဟာကုိ က်င့္ရမလဲဘုရား။ ႏွစ္ခုလံုးပဲ အျပစ္ ရွိပါသလား။

10 Apr 09, 23:20
kkk: ဖုံးကြယ္ျခင္းသုံးပါး က ဗဟုသုတမ်ားစြာရပါတယ္ ဘုရား ကိုခြန္ေနာင္ေမးတဲ႔ မုသာဝါဒ ေမးခြန္းမိ်ဳးတပည္႔ေတာ္လည္း.....


--------------------
အေျဖ...

မုသာ၀ါဒါ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ။

မုသာ၀ါဒါ၊ မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားကို ေျပာဆိုျခင္းမွ။
ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ၊ ေရွာင္ၾကဥ္ေၾကာင္း သိကၡာပုဒ္ကို။
သမာဒိယာမိ၊ ေကာင္းစြာ ခံယူ ေဆာက္တည္ က်င့္သံုးပါ၏။

မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားကို ေျပာဆိုျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္မယ္ဆိုၿပီး ေဆာက္တည္တဲ့ သေဘာပါ၊ ဒီစကားကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ကိုယ္ေျပာေသာ စကားသည္ မဟုတ္မမွန္ ျဖစ္ခဲ့ေသာ္ ေဆာက္တည္ထားေသာ သိကၡာပုဒ္ ပ်က္ပါတယ္။ ပါးစပ္ကေျပာမွသာ မဟုတ္ေသးပါဘူး စာျဖင့္ျဖစ္ေစ ကိုယ္ခႏၶာ အမူအရာျဖင့္ ျဖစ္ေစ လိမ္ညာမႈ အားလံုးဟာ မုသာ၀ါဒျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆို အရွင္ဘုရားရယ္ ဘာ့ေၾကာင့္ ၀စီကံထဲ ထည့္ထားရတာလည္း ဆိုခဲ့ေသာ္၊ ႏႈတ္ျဖင့္ ေျပာဆို လိမ္လည္မႈ မ်ား၍ ၀စီဒုစရိုက္ကံထဲ ထည့္သြင္းယူရပါတယ္။

မုသာ၀ါဒကံ ေျမာက္ေၾကာင္း အဂၤါကေတာ့ ၄-ပါးရွိပါတယ္။

၁။ မဟုတ္မမွန္ မွားယြင္းေသာ အေၾကာင္းျဖစ္ျခင္း။
၂။ မဟုတ္မမွန္ ေျပာလိုစိတ္ရွိျခင္း။
၃။ ေျပာလည္း ေျပာဆိုျခင္း။
၄။ လိမ္လည္သည္ဟု သူတပါးသိျခင္းတို႔ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ (ဒီနံပါတ္-၄ ကစိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတယ္ေနာ္)

သူတပါးအက်ဳိးစီပြါး ပ်က္စီးေအာင္ လိမ္ညာေျပာဆိုျခင္းသည္ အပါယ္ေရာက္ေၾကာင္း မုသာ၀ါဒကံျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္၍ သူတပါး အက်ဳိးစီးပြါးလည္း မပ်က္စီးေစ၊ ကိုယ္ပစၥည္း သူတပါးကို မေပးလို၍ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ေျပာင္ေလွာင္႐ံုမွ်ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ သားသမီးတို႔ ပ်က္စီးမွာစိုး၍ မိဘက လွည့္ပတ္ လိမ္ညာ ေျပာေသာ္ လည္းေကာင္း၊ အျပစ္မႀကီးလွပါေခ်။ သို႔ေသာ္ သိကၡာပုဒ္ ေဆာက္တည္ထားသူ အေနနဲ႔ ၂-နံပတ္ ေျပာလိုစိတ္ရွိျခင္း၊ ၃-နံပတ္ ေျပာလည္း ေျပာဆိုျခင္း။ ဒီအဂၤါ ၂-ပါးနဲ႔ ျပည့္စံုလွ်င္ သိကၡာပုဒ္သည္ ပ်က္ပါတယ္။

မိမိက သူတပါးဒုကၡမေရာက္ေအာင္ လိမ္ေပးလိုက္သည္ ဆိုရာ၀ယ္ သူတပါး ဒုကၡမေရာက္ေစလိုသည္မွာ ကုသိုလ္ျဖစ္ေပတယ္၊ လိမ္ေပးသည္မွာ အကုသိုလ္ျဖစ္ပါတယ္၊ သူတစ္ပါး ဒုကၡမေရာက္ေအာင္ ဟူေသာ ေစတနာသည္ ေကာင္းေသာ ၾကီးေသာကုသိုလ္ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒုကၡမေရာက္ေအာင္ လိမ္ေသာ အကုသိုလ္မွာ ေသးငယ္ပါတယ္။ (ဒါေဘမဲ့ စဥ္းစားသင့္ေသးသည္မွာ၊ မိမိကဒုကၡမေရာက္ေအာင္ လိမ္ေပးလိုက္ေသာ ကိစၥသည္ကား၊ တားျမစ္ထားေသာ ေနရာသို႔ သစ္သီးတစ္လံုး ယူလာသည္ လိမ္ေျပာလိုက္သည္ ကိစၥမရွိေသး။ လူသတ္လက္နက္ ယူလာသည္ လိမ္ေျပာလိုက္သည္ ကိစၥရွိလာၿပီ။ လူအမ်ားကို ပ်က္စီးေစႏိုင္သည့္ အရာေတြပါလာသည္ လိမ္ေျပာလိုက္သည္ ပို၍ကိစၥရွိလာပါၿပီ။) ဒီလို အေၾကာင္းအရာေတြကို အေျခခံၿပီး စဥ္းစားတတ္ရေပဦးမည္။

မိမိ၏ လိမ္လည္ေပးမႈ႔ေၾကာင့္ အမွန္တကယ္ အမ်ားကိုလည္းမထိခိုက္ေစ သူ႔မွာလည္း အက်ဳိးတကယ္ရွိ၊ အလိမ္ခံရသူမွာလည္း နစ္နာမႈမႀကီးက်ယ္ ဆိုပါက အျပစ္ေသးငယ္ပါမယ္၊ တခ်ဳိ႔အျပစ္လံုး၀မရွိပါ။ အျပစ္မရွိပံုကို ဥပမာျပပါမယ္- ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ အသားႀကီး ဆယ္မ်ဳိးကို သိလ်က္ မစားရပါဘူး၊ က်န္းမာေရး မေကာင္းတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးကို ဒကာမတေယာက္က ၾကည္ညိဳလို႕ အေျခအေနကိုသိၿပီး ဆြမ္းကပ္ပါတယ္၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားက မသကၤာရင္ ဘာဟင္းလဲ ဘာအသားလဲ ေမးၿပီးေတာ့မွ ဘုန္းေပးရပါတယ္၊ ((ဘုန္းႀကီးေတြက ဘာဟင္းလဲ ေမးရင္ သင္တို႔က အျပစ္မျမင္ၾကပါနဲ႔)) ဒီလိုေမးေတာ့ ဒကာမၾကီးက ေျပာပါတယ္ အရွင္ဘုရား အပ္စပ္တဲ့ အမဲသားပါလို႔ ေျဖေတာ့ ဘုန္းႀကီးလည္း ဆြမ္းဘုန္းေပးပါတယ္၊ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ေရာဂါလည္း မၾကာခင္မွာ ေပ်ာက္သြားပါၿပီ။ တကယ္ေတာ့ ေခြးသားကို အမဲသားလို႔ ဒကာမၾကီးက လိမ္ေျပာလိုက္တာပါ။ ဘုန္းေပးေသာရဟန္းမွာလည္း အျပစ္မျဖစ္၊ ေလွ်ာက္ထားသူမွာလည္း မုသာ၀ါဒ မျဖစ္ဟု။ ကုသိုလ္သာျဖစ္တယ္လို႔ မဇၥ်ိမပဏၰာသ အ႒ကထာမွာဆိုပါတယ္။

ကုိယ့္ေၾကာင့္ သူမ်ား အဖမ္းခံရ၊ ႏွိပ္စက္ခံရ၊ ေခၽြးႏွဲစာ ေငြေၾကးဥစၥာ အသိမ္းခံရမယ့္ အေရးမ်ိဳးမွာ မလိမ္ညာဘဲ ကုိယ့္သီလကုိ ကာကြယ္ျပီး သူတစ္ပါး ပ်က္စီးေစျခင္းနဲ႔ ဘူးခံျပီး သူတစ္ပါး ဒုကၡမေရာက္ေအာင္ ကာကြယ္ျခင္း ဘယ္ဟာကုိ က်င့္ရမလဲဘုရား။ ဆိုတာနဲ႔ပတ္သက္၍...

မိမိက...
အမွန္ကိုသာ ကိုယ္က ေျပာမယ္၊ ---မွန္----
ၾကားကလူ သူတပါးကို ပ်က္စီးေစလိုစိတ္ မထားဘူး၊ ---မွန္----
အလိမ္ခံရသူလဲ မနစ္နာ။ ---မွန္----

မိမိက...
အမွန္ကိုသာ ကိုယ္က ေျပာမယ္၊ ---မွန္----
ၾကားကလူ သူတပါးကို ပ်က္စီးေစလိုစိတ္ ထားတယ္၊ ---မွား----
အလိမ္ခံရသူလဲ မနစ္နာ။ ---မွန္----

မိမိက...
အမွန္ကို ကိုယ္က မေျပာလို၊ ---မွား----
ၾကားကလူ သူတပါးကို ပ်က္စီးေစလိုစိတ္ မထားဘူး၊ ---မွန္----
အလိမ္ခံရသူမွာ နစ္နာတယ္။ ---မွား----

ဒီလိုလည္း မိမိနဲ႔ သက္ဆိုင္ရာ အခ်က္ကေလးေတြကိုလည္း ၾကည့္ရမယ္။

လူယုတ္မာတို႔၏ စကား ၈-ခြန္းတဲ့...

မျမင္ဘဲ ျမင္၏၊ မၾကားဘဲ ၾကား၏၊ မေတြ႔ဘဲ ေတြ႔၏၊ မသိဘဲသိ၏၊
ျမင္လ်က္ မျမင္ပါ၊ ၾကားလ်က္ မၾကားပါ၊ ေတြ႔လ်က္ မေတြ႔ပါ၊ သိလ်က္ မသိပါတဲ့၊ မိမိတို႔ ဘယ္လိုက်င့္မွာလဲ... ကိုယ္ရဲ႕ ဆႏၵအတိုင္းေပါ့။

ဒီ ၈-ခြန္းကို အျပန္လွန္ရင္ေတာ့ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ စကားေပါ့။
((ေနရာတကာမွာေတာ့ ေျပာင္းျပန္ယူ၍မရပါ))

ငါဘုရားကို ဒီလိုနည္းနဲ႔ စြပ္စြဲၾကလိမ့္မယ္ဆိုၿပီးေတာ့လည္း ေဟာထားတာ ရွိေသးတယ္။ ငါဘုရားက ေဆာင္ၿပီးေဟာတဲ့တရားကို တဲ့တဲ့ယူၿပီး စြပ္စြဲၾကလိမ့္မယ္၊ တဲ့တဲ့ေဟာတဲ့တရားကို ေဆာင္ၿပီး စြပ္စြဲၾကလိမ့္မယ္ ေဟာထားပါတယ္၊ လူ႔ေလာကမွာ ျငင္းခံုေနၾကတာ ဒီႏွစ္မ်ဳိးကို မွန္ေအာင္ တဲ့ေအာင္ ျမင္ေအာင္ မၾကည့္ႏိုင္ၾကလို႔ ျငင္းခံုမႈေတြ ျဖစ္ၾကရတယ္လို႔ ဦးဇင္းကေတာ့ ထင္တာဘဲ။

ဒါ့ေၾကာင့္ ဒကာဒကာမတို႔ တရားေတာ္အားလံုးကို ဒီတရားက တဲ့တဲ့ယူရမွာလား အဓိပၸါယ္ေဆာင္ၿပီး ယူရမွာလားဆိုတာကို ဆင္ျခင္ၾကရပါ့မယ္။

မုသာ၀ါဒႏွင့္ ပတ္သက္၍ သတိခ်ပ္သင့္သည္ကား {{ျမတ္စြာဘုရားသည္ သားေတာ္ ရာဟုလာကို ခ်စ္သားရာဟုလာ 'သိလ်က္ ခြၽတ္ယြင္းေသာ' မုသားစကားကို ေျပာဆိုရာ၌ အရွက္ မရွိေသာ မည္သည့္ သူအားမဆို မျပဳလုပ္ဝံ့ေသာ အကုသိုလ္ မေကာင္းမႈသည္လည္း တစ္စံု တစ္ခုမွ် မရွိၿပီ ဟူ၍ ငါေဟာ၏၊ ရာဟုလာ ထို႔ေၾကာင့္ ဤမုသာဝါဒ၌ ''ရယ္ရႊင္ ျမဴးထူးလို၍ မွ်လည္း ခြၽတ္ယြင္းေသာ စကားကို မဆိုအံ့'' ဟု ဤသို႔လွ်င္ သင္သည္ က်င့္ရမည္။}} ဟု ဆိုထားပါတယ္။

ဘုန္းႀကီးလည္း ေရးသင့္တာေတြထဲက အနည္းငယ္ေတာ့ ေရးၿပီးၿပီ စာေတြ ေကြ႕ေကာက္သြားၿပီး အေျဖမေရာက္ေသးရင္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးရဲ႕ ညံ့ဖ်င္းမႈပါ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ အဆံုးအမမ်ားကို ဆက္လက္ေလ့လာၾကပါ သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား မိမိမွာ တည္တံ့ေအာင္ က်ဳိးစားႏိုင္ၾကပါေစ၊ ဘုန္းၾကီးလည္း က်ဳိးစားပါမည္။

စိတ္ခ်မ္းသာၾကပါေစ...။
ဒုကၡဆင္းရဲကင္းေ၀းၾကပါေစ...။
ဦးေလာကနာထ။
၄.၁၂.၂၀၀၉

No comments: